maandag 2 juli 2018

Zomerproject 2018 (1)

Week 1

Vandaag gaan we van start met het Zomerproject 2018.


Een gezellig groep van 17 mensen heeft zich aangemeld om de komende 9 weken te gaan knutselen aan het Zomerproject met een Nautisch Thema.

De meesten zullen alleen (of met familie) achter de knutseltafel zitten, maar dit jaar doen er ook 3 koppels mee, welke elkaar gezellig de komende zomerperiode op gaan zoeken, om samen aan het project te werken. Hoe leuk is dat! En wat vind ik het leuk dat ik voor jullie het voorbeeld heb mogen neerzetten.

Zoals ik al eerder schreef, het project is een aanzet tot..... en hopelijk zet het je voldoende aan het denken om zelf er nog heel veel leuke dingen bij te kunnen maken. Heb je tussendoor foto's die je ook met anderen wil delen, stuur ze gerust naar mijn mailbox en ik zorg ervoor dat ze hier of via de FBpagina van Thea's Miniatuurwereld geplaatst worden.

Ik wens alle deelnemers heel veel knutselplezier toe, en de lezers die op het blog of Facebook meelezen, wens ik veel leesplezier toe!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Even een korte uitleg voor de lezers op mijn blog. Ik vind het heel gezellig dat jullie massaal weer allemaal meelezen, maar ik wil wel erbij vermelden dat het dus vooral de foto's zijn die langs komen. Beschrijvingen van de workshops worden afgeschermd en zijn alleen in te zien door de deelnemers. 

Elke maandag komt er voor hun een nieuwe opdracht en ook zal ik op de maandag een stukje op mijn blog schrijven met wat meer achtergrondinformatie of aanvullende informatie over de opdracht.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Deze week gaan we starten met de basis, de broodplank. Enkele hebben zelf al een broodplank geregeld, een aantal mensen hebben er één via het materialenpakket toegestuurd gekregen. Maar ik heb inmiddels ook gehoord dat er deelnemers zijn die van de broodplank afstappen en het project gewoon op een andere manier in gaan bouwen. Ook het thema wordt door enkele deelnemers veranderd!  Het zal in elk geval aan het eind van het project weer veel variatie geven. Ik ben nu al benieuwd naar jullie eindresultaten!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Deze week heb ik niet zoveel aan de opdracht toe te voegen. De beschrijving wijst zich vanzelf.
Als afsluiter kun je nog een koord maken, ter decoratie of om evt. de broodplank mee om te hangen, aan jou de keus! Dan alles in de verf of de beits en goed laten drogen!

PS. Op de foto zie je de deurposten van week 2 al zitten, wacht hier nog even mee, want we moeten volgende week namelijk eerst de deur maken voor je de posten op kunt meten.


Laatst had ik een lekke klusdag ....
Bij het opruimen van mijn vader's garage kwamen de er mulitplex-platen 10 mm mee naar huis. Deze platen heb ik gebruikt om het materiaalpakket voor deze week mee te kunnen vullen ...
....van 2,44 x 1,22 m naar een plank van 0,31 x 0,21 m.

Mochten er n.a.v. de opdracht vragen zijn, dan kun je een mail of PB sturen!


Succes!
©Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten