zondag 10 juni 2018

Poppenbedje en Stellingkast in de Nostalgische Speelgoedkamer

Bij de OLMC hadden we een aantal jaren geleden een jaarthema: Nostalgisch Speelgoed. Mocht je hier meer over willen lezen kijk dan even onder dit label hier op het blog.

Het Speelgoedkamertje staat al een tijdje op de plank om verder aangevuld te worden. Afgelopen winter had ik al een oud stellingrek gemaakt, maar deze had ik een te harde kleur blauw gegeven. Dit weekend heb ik de kleur aangepast en ook eindelijk heb ik een begin gemaakt met een projectje wat al een tijdje op de plank lag.



Ik wil namelijk van mijn oude poppenbedje een 1:12 versie maken, maar daar moet je even voor gaan zitten he. En nu was de aanleiding er, want deze maand mag ik voor het Actieve PPH forum de workshop maken. Hoe leuk zou het zijn als mijn oude poppenbedje model staat voor de vele poppenbedjes die tijdens de workshopavonden gemaakt worden door de andere deelnemers.
Op vrijdag 15 juni en op maandag 25 juni ga ik de workshop Poppenbedje maken online op de besloten FB-groep geven. Ik ben benieuwd of er veel mensen mee gaan doen.

Om het bedje te maken ben ik begonnen met alle maten op te meten en het vervolgens te verkleinen naar 1:12. Het bedje was vroeger grijs van kleur en had geen hemel. Mijn ouders hebben het bedje  gepimpt toen mijn dochter klein was, het bedje werd blauw en kreeg een hemeltje van witte stof met blauwe stipjes. Heel wat uurtjes is er met dit bedje gespeeld, door mij, maar ook door mijn dochter, vandaar dat het niet mag ontbreken in de Nostalgische Speelgoedkamer.


Een klein deel van de kamer is nu af. Het vloerkleed ligt nog klaar om af te maken, de auto's moeten nog geverfd worden en dan nog een tafeltje met stoeltje en natuurlijk een bankje..... Met herkenbare kleuren en stofjes. Wel heel leuk om mee bezig te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten