zondag 24 juni 2018

KvdM juni - Klein & Fijn

Op 1 juni was er weer een nieuwe opdracht voor de Knutsel van de Maand in mijn online vriendengroep Klein & Fijn.

Weer veel lopen nadenken en op een gegeven moment wordt het ook piekeren....., nachten wakker gelegen..... Maar dan ineens gaat er een lichtje branden en het grappige in deze was ook nog dat ik zo aan het nadenken was over de verschillende opdrachten voor mijn eigen Zomerproject, dat dit idee zomaar even langs kwam fietsen en ook nog toegepast kon worden in het Zomerproject.

Ik moest de volgende materialen gebruiken:

  • tule of een netje van bijv. knoflook
  • (koffie) roerhoutjes of ijslollystokjes
  • papier of karton
  • borstelharen uit bijv. een bezem/(tanden)borstel of takjes uit de tuin
  • cocktail/satéprikkers of luciferhoutjes

Hiervan mocht ik één materiaal weglaten of vervangen door een ander materiaal...
Nou als je dit leest, best een pittige opdracht toch?


Ik heb gekozen voor het maken van een Garnalennet.
Ik heb tule gebruikt, roerhoutjes, satéprikker, ging helemaal goed. Nou, het ijzerdraad kon ik wel doen i.p.v. de borstelharen, dus dacht... ik ben er.
Lees ik dat lijstje nog een keer langs, kom ik papier of karton nog tegen.... Niet gebruikt he! Hoe dom kun je zijn, volledig over het hoofd gekeken en als je bedenkt dat het Garnalennet toen al voor mijn neus stond te pronken.

Maar er kwam nog een geniaal idee om dit op te lossen, een verkoop bordje.... wat dacht je daarvan.... Gelijk leuk om mijn bootje een definitieve bestemming te geven. Het wordt gewoon een klein strandwinkeltje.

Opdracht voltooid en weer een nieuw projectje bedacht.... Wat wil je nog meer!
Ben benieuwd wat de opdracht volgende maand weer voor ideeën mogen brengen.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten