zondag 25 februari 2018

Houten kistje met een Nautisch uiterlijk



De februari workshop van het Actieve PPH forum werd verzorgd door Karla. Ze had het idee om een kistje te maken, van binnen bekleed met stof en op de buitenkant een aantal versiering. De sluiting zou gewoon met een tweetal bandje gemaakt kunnen worden.

Nu heb ik tijdens mijn periode van webwinkel draaien naast heel veel lege kistjes, ook doosjes verkocht en gemaakt. Ik verfde of beitste ze in allerlei kleuren en gaf ze een leuke opdruk. Dit doe ik trouwens nog steeds, want ik ben nog steeds niet door de voorraad houten kistjes heen - logisch natuurlijk want ik maak ze nog steeds op bestelling en dan leg ik er gelijk een paar apart voor mijn eigen creatieve werkjes, maar deze avond ben ik net als andere deelnemers vanaf 0 begonnen en heb de workshop a.d.v. de beschrijving en foto's meegedaan.

Alleen wilde ik er wel een ander tintje aan geven. Dit kistje komt tenslotte in één van mijn eigen miniatuurwerkjes terecht en dan wil ik het ook wel passend maken.

En toen dacht ik ineens aan de schelpjes die ik heel veel jaren terug gekregen had van een vriendin, toen zij in Cuba op vakantie was geweest. Altijd apart gelegd om nog eens te gaan gebruiken, maar nu natuurlijk leuk om een kistje mee te vullen.

Geen stof of versiersel dus, maar een servet en de pot Pod Modge voor de dag gehaald en heerlijk een avondje voor me zelf zitten knutselen, met dit als resultaat!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten