vrijdag 10 maart 2017

Gevel Beatrix Potter huisje

In de afgelopen periode heb ik aan een bevriende standhouder gevraagd of zij voor mij een mooie gevelplaat wil maken voor mijn Beatrix Potterhuisje.

Zij heeft de technieken in huis voor het maken van Glas in Lood ramen in 1:1 en sinds een paar jaar is ze ook bezig met kleine projectjes als boekensteuntjes, kamerschermen, voorzetraampjes, etc. Samen met haar schoonzus, welke vooral veel met leer werkt, staan ze op de beurs onder de naam Glas in Miniatuur.



Ik mocht wat ideetjes doorgeven en omdat ik de gevel doorschijnend wil maken, hebben we gekozen voor wit glas. Hier loopt een kleine beige marmerstreep doorheen, wat een mooi effect geeft.
Ze heeft de printjes erop gemaakt en het geheel afgewerkt met lood.

Nu kan ik ook aan de slag met de buitenkant van het huisje, omdat ik nu met de goede kleurstellingen kan gaan werken. Ook hoop ik volgende week de verlichting voor achter de glasplaat te krijgen, dus dan volgt er weer een nieuwe update van mijn Beatrix Potter huisje.



Stand van Glas in Miniatuur - Den Bosch okt 2016
 

3 opmerkingen:

  1. Dat is een mooie gevelplaat geworden Thea. Leuk bedacht.
    Heeft glas in miniatuur ook een webwinkel?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het echt was de gevelplaat nog mooier. Prachtige dingen maakt deze mevrouw.Ik heb ook nog een raampje wat voorzien moet worden van glas in lood.


    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er mooi uit! Goede tip een glas in lood raam in de toekomst xD

    BeantwoordenVerwijderen