zaterdag 14 februari 2015

Electriciteit in de Kostschool

Afgelopen zondag had ik een gezellig onderonsje met Rudolf  Stevens van MiniWonders tijdens een rustig momentje op de beurs in Eindhoven. Hij stond naast me, dus een praatje zit er dan al snel in.



Een tijd terug bij hem deze grote CirKit set gekocht voor 12-15 kamers, maar laat dit nu juist hetgeen zijn wat me tegen houdt om echt aan de Kostschool te kunnen beginnen. CirKit is een systeem wat aangelegd wordt onder het behang, dus je moet eerst alle koperleidingen gelegd hebben voor je de kamers kunt gaan inrichten. Ik zie er als een berg tegenop, en stel je voor dat het uiteindelijk niet goed is aangesloten?

En zoals een goede elektriciteit man dan tegen je zegt:
 
"Zo moet je nu niet denken, want als je weet wat je doet en
je neemt er rustig de tijd voor dan gaat dit ook gewoon lukken".
 
Nou, gemakkelijker gezegd dan gedaan hoor.

De afgelopen 4-5 weken heb ik me weer vernieuwd ingelezen op de aanleg van het systeem, maar ik had toch nog wel een aantal vragen. Wat prettig dan dat je op zondagmiddag op de beurs samen even tijd hebt om hier van gedachten over te wisselen. Ik ben echt weer even op weg geholpen.

Er werd me voorgesteld om mijzelf voor 3 dagen lang uit ieders agenda uit te gaan plannen, zodat ik me even volledig op dit werkje kon gaan storten..... Wat een heerlijk voorstel, maar of dit gaat lukken?


Ook heb ik nog een handig tangetje gekocht om de koperen spijkertjes in de kleine hoekjes te kunnen slaan/duwen. Een tangetje wat al langer op mijn verlanglijstje staat, want het is niet alleen voor het elektriciteitswerk te gebruiken, maar kan ook voor allerlei andere klusjes heel handig zijn.

Ik heb in elk geval weer nieuwe energie gekregen en hoop binnenkort toch een start te gaan maken.
Eens kijken wanneer ik vakantie hiervoor kan inplannen!
>>Wordt vervolgd!

3 opmerkingen:

  1. Ja, dat heb ik ook wel eens gedaan, een hele week herfstvakantie ingepland voor mijn grote villa.
    Ik heb er heerlijk aan gewerkt en ben toen erg opgeschoten.
    Echt een aanrader!! Doen hoor!!
    Veel plezier.
    Groeten van Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes! ............. ( ik zal je niet mailen,appen, fb, bellen, visiteren oid)...............

    Grapje, misschien is dit idd de oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen

  3. Elektriciteit vind ik ook een probleem of het nou Cir-Kit is of "gewoon", maar doorzetten en dan komt alles "op de pooltjes terecht". Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen