woensdag 18 januari 2012

Workshop PPHforum: Bankstel 1:144

Vandaag een eerste uitstapje gemaakt naar een paar maatjes minder. Niet gedacht dat ik ooit dit nog eens zou gaan proberen, want het is zo prielerig. Een loep en veel licht is niet overbodig.
 
De workshop deze maand op het poppenhuisforum stond in het teken van 1:144. Ik heb een huisje liggen van de 2 jarige verlenging van de DHN in deze maat, en ook het Kerstdoosje van Lisette, welke nog voorzien moet worden van kerstboom en zitje. Een goede gelegenheid dus om aan te sluiten bij de workshop om uit te proberen of dit iets is wat mij ligt.
 
Nou ik heb het geweten... Dunne kwastjes, buiten de lijntjes verven, weer opnieuw beginnen. Ooit geprobeerd om een stukje van 5 mm in 105gr. schuin weg te knippen. Nou dat heb ik dus gedaan. Er dan achter komen dat een 10e van een mm ervoor zorgt dat je stoel scheef komt te staan, dus dan begin je maar weer opnieuw.
 
Maar... als je dan uiteindelijk het resultaat ziet, dan mag je best trots op jezelf zijn. Ik ben het in elk geval wel. Vond het lastig te doen, maar nu ik het resultaat zie wil ik het zeker nog wel een keer proberen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten