zondag 15 januari 2012

Flower & Giftshop

 
... op één van mijn kastjes staat al bijna 9 maanden een markthuisje en een wasmandje met meubeltjes te wachten om afgemaakt te worden. In maart en april 2010 had ik samen met Helma de workshop Markthuisje maken bij Atelier 1:12. Een hele leuke workshop, maar de laatste dingen moeten nog even afgemaakt worden.
 
Om jou als lezer even in het verhaal te laten komen, hier een update van dit project op mijn oude blog: http://thea65.punt.nl/?id=545695&r=1&tbl_archief=&
 
Zo, als je dit gelezen hebt, weet je inmiddels ook dat het alweer een tijd geleden is!  Maar nu dus 2 weken naast mijn werk met het huisje bezig geweest. Hier een update:
 
Er moesten nog delen geverfd worden, en hierna moest alles nog afgelakt worden. De stoel moest nog in zijn geheel gepimpt worden, deze zat nog zielig in een Euromini's doosje. De lampjes heb ik opgehangen, maar dat niet alleen... De ketting van de zwarte lamp was te lang, dus deze korter gemaakt. De  3-armige koperen kandelaar had echter juist weer een veel te kort kettinkje, dus deze juist weer langer gemaakt.
 
 
 
 
De houten laminaatvloer gelegd en gelakt. De sierlatjes op het plafond geverfd en geplakt. Op de bovenverdieping heb ik marmoleum gelegd. Deze staal kreeg is samen met nog heel veel andere kleuren van mijn neef Ruben, welke deze niet meer voor zijn opleiding nodig had. Nou Ruben bedankt. Het past perfect...
Het houten bank/tafeltje in het midden van de winkel was niet naar mijn zin, dus hier heb ik nieuwe tafeltjes voor gemaakt. Het houten bankje is nu naar boven verplaatst. De tafel met het paarse kleed, welke boven zou komen vond ik voor geen meter meer staan, dus dat is nu een poef voor beneden in de winkel geworden. Hierdoor moet de hoge kast beneden in de winkel smaller worden. Maar deze moet nog verder afgemaakt worden, dus staat nog niet op de foto's.
 
 
 
De buitenzijde verder afgewerkt. Dak van het dakkapel en schoorsteen geverfd. Deuren in de voorgevel gezet. Alles afgelakt en het paarse bladmotief boven op de gevel geverfd en bevestigd. Eén koperen regenpijp bevestigd. De andere kant komt in de regenton te hangen, maar de regenton moet nog geverfd worden, dus deze regenpijp volgt later.
 
 
 
En hierna mocht ik gaan inrichten.... Vaasjes, potjes, kussens en hangers overal in de kastjes en nisjes gestopt, maar er ook weer vaak uitgehaald, omdat het op een andere manier toch leuker stond.
 
Ik ben op dit moment erg tevreden over het resultaat, al moeten er nog een aantal dingen gedaan worden. In elk geval wil ik de volgende dingen nog doen:

  • verlichting van een adapter voorzien
  • regenton verven en regenpijp hierin verwerken
  • smalle hoge kast voor beneden in winkel verder afmaken
  • dekenkist voor boven maken, met daarin een villen paarse deken (zie foto onder)
  • flesjes Riverdale wijzigen en etiketten met Decal-it bevestigen, ze laten namelijk los
  • Kaarsen van Fimoklei maken en her en der in winkel plaatsen
  • verkoopster met schort en protemonnee maken. er is namelijk geen kassa in de winkel, vanuit het markthuisje wordt alles vanuit de portemonnee verkocht
  • een naambordje voor de Flower & Giftschop maken - weet iemand een leuke naam?
       

Geen opmerkingen:

Een reactie posten