woensdag 23 maart 2011

Workshop PPH-forum: Corsetje maken

Vanavond was een drukke avond in Miniatuurland. Zowel de Online Mini Club als Poppenhuisforum hadden een Online Workshop georganiseerd.
Niet goed in de agenda gekeken had ik me voor beide workshops opgegeven, fijn weer van mij!
____________________________
 
Op het Poppenhuisforum had Marja Balvers een workshop bedacht om samen een corsetje op een paspop te maken. Stap voor stap legde ze uit wat we moesten doen. Ik was 's middags nog naar de markt geweest voor de glitterlintjes, een dun kantje kon ik op de markt niet kopen en in Rijswijk helemaal vergeten hier naar te kijken.
Met restjes kant van mijn moeder kon ik het corsetje afmaken. Versiering aangebracht met lindegroen lint + parelkraaltje. Voor de achterzijde hadden we extra lint nodig, maar dit wist ik niet, en het restje lindegroen was echt op. Daarom uiteindelijk mijn Borduurgarenmandje erbij gepakt en dit leuke draad gevonden, welke ik als sluiting aan de achterzijde van het corsetje heb bevestigd.
 Zeker een workshopje om eens te herhalen. Dank je wel Marja.
 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten