maandag 23 september 2024

Bloemen en plantjes

Zoals jullie hier vaak zien en lezen, besteed ik de laatste maanden meer tijd aan mijn eigen miniaturen voor Thea's Decorations. Dit zijn vaak kant en klare sets, die de verkoop ingaan. De sets zijn vaak gemaakt van nieuwe of 2e hands meubels, een enkele keer maak ik zelf een miniatuur meubel. Het zelf maken zal in de toekomst wel meer gaan worden, maar nu is de bak met nieuwe en 2e handsmeubels nog voldoende voorradig om me hierbij te helpen. Na het pimpen kleed ik de meubels aan met diverse zelfgemaakte of andere miniaturen. Heel leuk om te doen. Een bloemetje of plantje maakt het vaak net af, maar dit laatste ligt net buiten mijn comfort-zone, waardoor er veel tijd verloren gaat.

Daarom ben ik al enige tijd op zoek naar iemand die voor mij bloempjes en/of plantjes wil maken of waar ik ze in kan kopen. Vorig jaar na de beurs in Hardinxveld Giessendam dacht ik haar gevonden te hebben, in de persoon van Poppenhuis Bloemiste Leontien. We hadden elkaar al een aantal keren ontmoet in de periode dat er beurs gehouden werd in Ridderkerk en ook dit jaar stond ze op de beurs in Hardinxveld Giessendam. Leontien maakt bloemen en planten van silk clay, een product wat super licht is en een mooie uitstraling geeft, daarnaast beheerst ze een techniek van het maken van een roosje met de klei waar ik zelf verbaasd van sta.Om haar werk aan een breder publiek te kunnen laten zien, wilde ik graag een samenwerking met haar opstarten.

Omdat ze ziek werd is het helaas nooit tot een samenwerking gekomen, afgelopen februari is ze overleden. Haar vrienden Marianne en Elbert gaven aan een tafeltje met haar miniatuur bloemen te zullen neerzetten op de Poppenhuisbeurs van afgelopen juni, maar door de hoeveelheid die Leontien achter gelaten heeft, kostte het hen teveel tijd om alles uit te zoeken en is het niet gelukt om een tafeltje voor haar neer te zetten. 

Ik heb me wel die dag gemeld bij Marianne en Elbert met de mededeling dat ik belangstelling heb voor een evt. overname van haar spullen t.b.v. van het goede doel, een wens van Leontien, welke Marianne en Elbert alleen maar ondersteunen. Het doel wat ze samen besproken hadden was de opbrengst van de verkoop besteed zou worden aan het geven van een gift aan het Leger des Heils, specifiek voor de warmte kamer (winteropvang).

Een ieder die mij kent, weet dat ik dit doel zeker een warm hart toedraag, mede omdat ik 16 jaar in de dak- en thuislozen zorg gezeten heb. Een afspraak met Marianne en Elbert was daarom snel gemaakt. Tassen vol met mooie miniatuur bloemetjes en plantjes stonden klaar om bekeken te worden en al snel kwamen we tot een overeenstemming dat ik alles mee zou nemen.


De voorraad zal vooral verwerkt worden in verschillende miniaturen, welke gemaakt worden voor de buitenlandse beurzen, maar ook op de a.s. beurs in Hardinxveld Giesendam (26 okt a.s.) zal ik nog 1x een deel van de voorraad meenemen voor hen die nog een aandenken van Leontien willen aanschaffen. 


1 opmerking: