zondag 28 juli 2024

Bezoek aan Paleis Noordeinde en de Koninklijke Stallen

Al meerdere jaren woonachtig in Den Haag en tot 2021 ook 30 jaar in de stad gewerkt. Vele malen langs het Paleis Noordeinde met mijn fiets en scooter gereden, en vooral bij het voorbij rijden vaak onder de poort van de Koninklijke Stallen een blik geworpen.  Hoe zou dat er van binnen uit zien. De Marechaussee zeiden zo nu en dan, dan moet je van de zomer even een kaartje kopen.

Want in de zomermaanden is er een korte periode dat zowel het Paleis als de Stallen opengesteld zijn voor het publiek, maar de afgelopen jaren kwam er bij mij steeds wat tussen, waardoor ik het elke keer niet kon plannen.

Daarom superblij dat het dit jaar wel gelukt is. Samen met Rob ben ik op bezoek geweest in het werkpaleis van de Koning. Zelf was hij er natuurlijk niet, want hij geniet van een welverdiende vakantie in Griekenland en hoe bijzonder was het toen we hem na ons bezoek op vrijdag 26 juli tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen op TV voorbij zagen komen.

"Ik ben vandaag bij je op bezoek geweest", wilde ik nog roepen, maar dat had natuurlijk weinig zin!

Maar nu genoeg deze dag mooi ingeleid. Laten we vooral naar de foto's gaan kijken.

Wat een inspiratie momentjes voor onze miniatuurhobby!

*****


*****


*****


*****


*****



*****


*****




*****

 



*****



*****



\
*****



*****


*****




*****


*****
Koninklijke Stallen

*****











*****

1 opmerking: