zaterdag 27 juli 2024

Bezoek aan Hindeloopen

Hindeloopen, de stad van klederdracht en schilderkunst.

Deze zomer ging in met mijn zus op fietsvakantie in Friesland. Niet elke dag hebben we gefiets, want helaas waren er een paar regenachtige en winderige dagen bij.

Een van de activiteiten die op het programma stond was een bezoek aan Hindeloopen. Omdat we in het stadje zelf ook de nodige stappen zouden zetten, zijn we gezellig met de auto gegaan. Wel zo gemakkelijk.

Wat een leuk gezellig oud stadje is Hindeloopen. Ik was er nooit eerder geweest, mijn zus wel. We hebben lekker door de straatjes gewandeld, het museum en de kerk bezocht en een leuk terrasje opgezocht voor een lekkere lunch (vis natuurlijk).

We liepen langs de souvenir winkeltjes, maar stopten bij de 2 stoffenwinkel die het stadje rijk zijn. Hier heb ik leuke stoffen kunnen kopen voor de verkoop en voor mijn eigen miniatuurprojectjes. Bij het textielatelier van Durkje de Boer kocht ik een paar mooie lappen met kleine print. En natuurlijk bezochten we ook de winkel van dhr Glashouwer, welke mij ook nog blij maakte met een poppatroon voor het aankleden van een pop met Hindelooper klederdracht.

En ik kocht een boek ter inspiratie aan al die mooie klederdrachten die Nederland rijk is. Het is het boek van Jim Nelson "Between the sea & the sky". Hier zal ik me nog vele uren mee kunnen vermaken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten