vrijdag 19 november 2021

PPH-weekend (2) - Cadeautjes-avond

 Het was vanavond net Sinterklaasavond, de tafel lag vol met cadeautjes.

Na een intensieve autorit arriveerden we alle vier rond 4 uur bij het vakantiehuis en konden we alle ruimtes inspecteren. Kamers werden verdeeld, spullen uit de auto gehaald. Jolinda richtte de koelkast in en ik maakte in de hal een werkplek voor de machines die we dit weekend nodig hebben.

Helma verzorgde vandaag het eten, en al snel konden we met een glaasje rosé het weekend inluiden.

Het is inmiddels 2 jaar geleden dat we bij elkaar waren, maar al snel voelde het als vanouds gezellig. Na de koffie schoven we weer aan tafel en kwamen de cadeautjes tevoorschijn. Omdat we vorig jaar i.v.m. de Corona lockdown thuis ons PPH-weekend hebben gehouden, hebben we toen geen cadeautjes uitgewisseld, dus hoe leuk was het om vandaag van iedereen 2 cadeautjes te krijgen.

Vorig jaar had ik een een dienblad gemaakt met verschillende flesjes erop, ook heb ik er een klein handspiegeltje bij gelegd, ik had dit uitgekozen omdat we met elkaar een toilettafel zouden maken. Het cadeautje van dit jaar was voor mij de eerste keer dat ik met houtfineer heb gewerkt. Ik heb 4 kleuren  houtfineer verwerkt bij het inlegwerk. Ik ben best tevreden.

Helma was weer aan het breien geweest. Zo mooi, en zo klein. Knap hoor! Voor degene die dit blog volgen weten het misschien nog. Twee jaar geleden breidde ze een Herder uit een Kerststal en ze beloofde ons elk jaar met een volgend Kerststal-figuurtje te komen - nog heel veel PPH weekenden voor de boeg dus. Vorig jaar maakte ze voor ons dit schaapje en dit jaar nog een herder. Tijd ontbrak haar alleen om het ook al in elkaar te zetten, dus dit gaat ze binnenkort nog afmaken. Omdat het nog niet klaar was kregen we nog een extra pakketje erbij. Leuke Kerst-ornamentjes en een lekkere handcrème.


Jolinda had vorig jaar een leuk leren setje met een hoedje, tasje en schoentjes gemaakt en met het cadeautje van dit jaar wilde ze ons er even aan herinneren dat we dit jaar een keuken met elkaar zouden maken..... Sorry Jolinda, ik ben nog niet ver gekomen. Het cadeautje is een schort met een leuke handdoek-set, op de naaimachine gestikt, wat een priegelwerk zeg. Ook maakte ze nog een waaier, leuk om op de toilettafel neer te leggen. 

Irna had een poging ondernomen om met een paar DHZ- pakketjes aan de slag te gaan, maar ze was niet tevreden over het eindresultaat, dus nam ze voor ons de DHZ pakketjes zelf mee om te maken. Erg leuk Irna, en ja..., we zijn er vanavond gelijk maar mee begonnen. 

Dank jullie wel voor alle leuke cadeautjes, ga er een mooi plekje voor zoeken. 

Tot morgen!

@Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten