zondag 21 november 2021

PPH - weekend (3)

Als vervolg op mijn blog van gisteren, laat ik nog even weten dat ik mijn windlichtje nog af heb kunnen maken. Tot laat in de avond ben ik nog bezig geweest. Ik laat jullie hier even de foto nog zien.


*******

Ik was vanmorgen al weer vroeg wakker.  Naar buiten kijkend leek het weer zo vroeg in de ochtend heel geschikt voor een heerlijke fietstocht, dus nog voordat de anderen wakker waren, ben ik na een klein ontbijtje al voor 17 km op de fiets gestapt. Heelrijk was het, maar wel koud. Ik was blij dat ik handschoenen bij me had.

Terug op het vakantiepark waren de ochtendrituelen bij de anderen inmiddels achter de rug. Dus de koffie met gebak kon gelijk geserveerd worden en aan het eind van de ochtend had iedereen haar plekje aan de tafel weer ingenomen en zijn we begonnen aan de toilettafel, welke ook beschreven wordt in het boek van het Franse huis. We werken met verschillende materialen. De een pakte multiplex, de ander lindehout en bij mij is vooral balsahout groot favoriet.


Gestaag werkten we door, maakte kort even tijd voor een lunch. Tot aan halverwege de middag hebben we doorgewerkt, waarna we even een korte wandeling buiten gingen maken. Even de focus op iets anders kunnen leggen. 


Hierna begon het al gauw donker te worden, maar met onze daglicht- en led-lampen was dit voor ons natuurlijk geen probleem. We hadden gelukkig genoeg licht.

Rond half 6 ging Irna koken en met een bordje op schoot was dit een leuke afwisseling, want er was vanmiddag hard gewerkt. De tafeltjes kregen vorm en er werd geworsteld met de laatjes,

Rond 10 uur ben ik vanavond gestopt met knutselen. Met een glaasje port bij een haardvuurtje heb ik nog een aantal DHZ pakketjes na zitten kijken. Ik heb de komende periode nog genoeg te doen!....

Dit is de update van mijn tafeltje na 1 dag. 
Morgen het tafeltje nog verven en de spiegel toevoegen. 
Welterusten allemaal. 


 @Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten