maandag 22 november 2021

PPH weekend (4)



Aan het eind van ons poppenhuisweekend wil ik nog een korte terugblik geven op onze laatste dag.
De foto hierboven is het eindresultaat van de miniaturen die we dit weekend hebben gemaakt. Alle 4 even tevreden en trots over het werk wat door ons verricht is.
Deze 4 mooie brocante toilettafels zijn gemaakt aan de hand van de werkbeschrijving uit het boek van het Franse Huis van Lea Frisoni.

*******

Maar nu eerst even terug naar het begin van de dag. Een half uurtje later dan gisteren ben ik weer op de fiets gestapt en heb nog een mooie route van ongeveer 19,5 km in de omgeving kunnen fietsen. Vandaag scheen het zonnetje, maar t was ook erg koud. Ik was daarom blij na ruim een uur weer terug te zijn en lekker met een bak koffie aan te kunnen schuiven bij de anderen, die inmiddels al begonnen waren met knutselen.


Vandaag stonden er voor mij nog twee onderdelen van de workshop op het programma. Ik moest de spiegel op maat maken en het tafeltje moest geverfd en oud gemaakt worden. In een rustig tempo aan de slag gegaan, met de nodige pauzes tussendoor. We merkten alle 4 dat het tempo - net als voorgaande jaren - deze zondag een stuk lager lag, maar we wisten elkaar te blijven motiveren om door te gaan.



Rond half 5 was mijn toilettafeltje klaar. Het parfumsetje wat ik vrijdag als cadeautje gegeven had, past er leuk bij, dus de flesjes maar gelijk ook op het tafeltje gezet. Samen met het eerder gemaakte windlicht ben ik tevreden over de miniaturen die ik dit weekend gemaakt heb.


Vanavond sloten we ons weekend af met een etentje in het restaurant.

In de loop van de avond werd het tijd om op te gaan ruimen, maar niet voor ik nog een 1e poging deed van het dhz-pakketje welke Jolinda en ik bedacht hadden naar aanleiding van een beschrijving die we deze zomer op FB hadden gezien. Het is een pakketje om 3 bloemen van de paradijsvogelplant te maken, de eerste is nu af!


En zo kwam er een eind aan ons gezellige weekend. 
Morgenochtend verder alles inpakken en weer terug naar huis.
Jammer, maar we hebben gelijk voor volgend jaar hetzelfde huisje geboekt!

@Thea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten