donderdag 9 januari 2020

Cadeautje voor collega


Tijdens de looptijd van de Adventskalender heb ik gelukkig niet stil gezeten.
Ja, natuurlijk genoeg te coordineren mbt de Adventskalender en op evt. vragen reageren, maar een hele maand stil zitten afwachten is niets voor mij.

En gelukkig dat daar een projectje langs kwam....
Een collega vertrok na 6 jaar uit ons team en omdat ik hem de laatst 1½ jaar begeleid had bij zijn HBO-V opleiding die hij begonnen was, vond ik het mijn plicht om hem iets mee te geven als ondersteuning voor zijn opleiding.

Alle werkbegeleiders geven bij een afscheid een boek, gericht op de opleiding of ter overweging op de toekomst, dus wilde niet achterblijven. Tegelijkertijd wilde ik mijn creativiteit in miniatuurwerk aan hem meegeven, omdat hij hier altijd wel belangstellend naar geweest was.

Dus, het  werd een boek! Een houten boek, ooit op de afdeling gevonden als cadeautje met informatiemateriaal van een ketenpartner. Nadat het een half jaar op de afdeling rond geslingerd had, heb ik het maar eens in mijn locker gezet.... Voor ooit.... en dat was nu dus.

Omdat we eigenlijk niet blij waren met het vertrek, maar voor hem het een enorme kans was om dichter bij huis en breder opgeleid te kunnen worden, deden we een beetje gekscherend met elkaar de laatste weken. Je gaat ons missen, hoe moet je nu geinspireerd en gemotiveerd worden in je werk als je niet langer ons om je heen hebt......

Dit maakte dat ik het boek de volgende naam gaf:


Aan de binnenkant van het boek heb ik een foto collage gemaakt met leuke teambuildingsmomenten en een bureau met een computer (hij regelde altijd de auto, computer en telefoon-aangelegenheden in het team). Verder heb ik uit de boekenkast op het werk een aantal boeken gescand, verkleind en toegevoegd ivm zijn opleiding..... 



Je zult begrijpen dat hij erg blij was met zijn cadeautje!
Op de afscheidsavond is het boek de hele tafel rond geweest, 
want alle collega's wilde m natuurlijk bekijken.... 

Gelukkig had ik alles vastgelijmd (pfff!) 

1 opmerking: