zondag 13 januari 2019

Bezoek aan de Gevangenpoort in Den Haag

Terwijl we op zaterdag 22 december naar de Royal Christmas Fair liepen, kwam ik samen met mijn dochter langs de Gevangenpoort. Het museum staat aan het Buitenhof, en was vroeger de ingang tot het Hof, waar de stadhouder woonde.... Het Binnenhof!

Aan de poort is in de 14e eeuw een gevangenis gebouwd en deze is nog steeds aanwezig, terwijl de binnenstad van Den Haag er inmiddels rondom heen gebouwd is.


Mijn dochter liet me nog even haarfijn weten dat zij hier nog nooit binnen geweest was, Haar broer had er ooit een verjaardagspartijtje gegeven, maar omdat zij toen nog geen 8 jaar was, mocht ze niet mee naar binnen.

Omdat het nog redelijk vroeg in de middag was, stelde ik voor om vandaag dan maar naar binnen te gaan. En daarop meldde ze dat ze dit leuk zou vinden, dus gelijk erop afgestapt.

Er is een klein gedeelte in het museum wat je zelf mag bekijken, maar het cellenblok en de overige kamers worden onder begeleiding van een gids en 'cipier' gedaan.
Het was een hele leuke rondleiding en het heeft ook nog wel een aantal leuke foto's opgeleverd.
Meer informatie over het museum is te vinden op: https://gevangenpoort.nl/








Geen opmerkingen:

Een reactie posten