vrijdag 1 juni 2018

Cursus Edelsmeden

In januari ben ik begonnen met een Cursus Edelsmeden. De cursus wordt gegeven door Anita Heijmenberg, Voor veel miniaturisten bekend onder de naam Precious Art. 

Tot vorig jaar was haar werk 2x per jaar tijdens de DHN Show in Arnhem (en voorgaaande beurzen in Apeldoorn en Ulft) te zien en kon het natuurlijk ook gekocht worden. Hier is haar website te bekijken!

Ik las toevallig op haar website dat ze ook cursussen geeft, waarbij de nadruk ligt op het maken van juwelen, mede ook omdat dit Anita haar eigenlijke vakgebied is.
Nadat ik Anita benaderd had gaf ze aan dat het geen probleem was als ik bij haar miniaturen zou gaan maken, ik zou ook niet de enige zijn..... 

De cursus sprak met erg aan, en het zou me weer nieuwe inzichten en technieken kunnen geven. Ook blijft het natuurlijk leuk om op deze manier in je vrije tijd - en voor mezelf - bezig te zijn met de miniatuurhobby. Dus me ingeschreven en aan de slag gegaan

+++++++++++++++++++++++++

Inmiddels zijn we een paar maanden verder en heb ik van de week mijn 2e cursus afgesloten. Ik heb nu 10 lessen gehad en al verschillende werkstukjes mogen afronden. Hier laat ik ze nog zien:


Als begin werkstuk heb ik een ring gemaakt, zodat Anita gelijk mee kon kijken 
welke technieken ik wel/niet onder de knie zou hebben.


Een bonbonschaaltje, ø 15mm
De bonbons zijn gemaakt van fimoklei-canes


2 kurkentrekkers
____________________________________________

Ik heb nog een tweetal werkjes in mijn koffertje zitten, maar de cursus zit er nu even op. Na de zomerstop, in september, ga ik weer verder!

Heerlijk ontspannend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten