vrijdag 25 augustus 2017

Piggelmee en de Wonderschelp

Kennen jullie dit boekje nog....


Ik weet niet eens hoe mijn moeder er precies aan gekomen is. Ik geloof dat je de plaatjes kon sparen bij Van Nelle producten en dan het boek erbij kopen, en de plaatsjes erin plakken.
Mocht ik het mis hebben, laat het me dan even weten via een opmerking, zou ik erg leuk vinden....

Mijn ouders hadden in elk geval drie van deze boekjes van Piggelmee. De wonderschelp was daar één van. Verder kan ik me nog herinneren dat Piggelmee met een drup aan zijn neus op de maan zat en de 3e iets met een huisje in een Keulse Pot.....

Je leest het.... helemaal zeker weet ik het niet meer, maar volgens mij ook omdat ik geloof ik eigenlijk te jong was om de boekjes zelf te lezen. Mijn broers en zussen lazen ze aan me voor.

Daarom zo leuk om dit boekje nu in miniatuur te hebben. Ik heb het een jaar of 3 geleden gemaakt voor mijn Nostalgische Speelgoed hoekje. Nog niet af, maar alles ligt bij elkaar gespaard te wachten in een sigarendoosje....


Het was afgelopen zondag mijn miniatuur voor de #fotosunday van de Gezellige Mini Groep.
Opdracht was een eigengemaakt boekje te zoeken (in miniatuur) en deze even uit te lichten.
Vandaar dat ik op dit boekje kwam, mooie herinneringen heb ik eraan. Nu het boekje met de drup aan de neus van Piggelmee op de maan nog zien te krijgen, Jolinda weet denk ik wel waarom.....

Een boekje met een mooie herinnering.

1 opmerking:

  1. Jaaaa, ik weet het!!! Voor de volgers: een heel stuk naar beneden scrollen op het blog van Thea. Ik zit hier te giebelen.

    BeantwoordenVerwijderen