maandag 28 augustus 2017

Bed van Fleur in het thema voor de fotosunday

Zondag kwam er weer een nieuwe opdracht voor de #fotosunday.
De opdracht was dat je voorwerp/ foto van de dag te maken moest hebben met 'lui zitten' of 'liggen'.

Ik heb gekozen voor het bed, met onderschuifbed in de slaapkamer van Fleur, op de zolder van de Internationale Kostschool. De kamer zal in de jaren '70-stijl ingericht worden, met nog enkel Flower Power accessoires erbij. In het thema van deze zondag vond ik het wel passen, ook omdat het wollen plaid van Jolinda en de 3 kussentjes erbij liggen om lekker onderuit op de grond te kunnen gaan liggen.

Het gebloemde stofje op het bed, wat een gestikte deken gaat worden, is een restje van een rokje met ruches, welke mijn dochter als klein meisje droeg. De houten bloempjes op het bed passen er ook leuk bij.
Op het oranje kastje komt natuurlijk een oude platenspeler en in het open vak kunnen de verschillende LP-hoezen gezet worden, koptelefoontje erbij en Fleur is helemaal
"'Happy"!
De kussentjes zijn overigens naar een model gemaakt van een 1:1 kussen, die ik voor handwerkles op de lagere school mocht maken. Ik heb dezelfde kleuren hiervoor gebruikt. Het 1:1 kussen is helaas met alle verhuizingen verloren gegaan, maar nu heb ik een leuk aandenken hieraan. Je leest het goed, mocht haken, want dit is tot op de dag van vandaag mijn meest favoriete werkje!
Bekijk ook even het metalen lampenkapje, gemaakt van 3 kleuren nagellak. nu lijkt het net een Tiffany-lampje!



1 opmerking:

  1. Mooie foto, en ik vind jullie project nieuwe stijl echt heel leuk! Ik blijf het volgen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen