donderdag 17 september 2015

Het Landelijke Poppenhuis...

Ja beste lezers,

Ik denk dat ik weet wat de reden is dat ik Rob altijd naar het postkantoor stuur met de webwinkelpakketjes. Dan kom ik tenminste niet in de verleiding om leuke dingen mee te nemen.....

Maar vandaag liep ik zelf de kant op van het postkantoor en bij binnenkomst lag het Landelijk Poppenhuis me echt aan te staren, zo van,  koop me nu dan alsjeblieft, kijk eens hoe leuk ik ben en de meubeltjes die ik erbij geef zijn toch ook erg leuk...

Allemaal waar, maar om me dan maar te abonneren ....
Ik twijfel, ik twijfel.... Wel doen, niet doen......

En ja, toen was ik verkocht. Het bad ziet er inderdaad wel heel leuk uit en het fornuisje is ook goed te gebruiken.
Wat ik nu verder ga besluiten...... ? 
Verder sparen?
Als je de bijbehorende reclame folder en boekjes verder doorneemt denk ik toch ook dat ik heel verstandig aan ga doen en  me niet ga abonneren op het poppenhuis. Er zitten echt wel leuke miniaturen in, maar die kan ik dan altijd nog los kopen als ik ze wil hebben.

In het bijbehorende blad staan leuke wetenswaardigheden en ook elke week een leuke workshop voor in het huis. Wat ik tot nu toe nog niet gelezen heb is hoe het huis nu eigenlijk gemaakt wordt.... Nog geen werktekeningen gezien of de mogelijkheid om het huis ergens te kopen.... Vanavond toch nog eens de tijdschriften nog een keer doornemen.

Voor de liefhebber een filmpje van het Landelijk poppenhuis opgezocht en hieronder nog een aantal foto's van deel I en deel II.


 
oooooooooooooooooo


 
oooooooooooooooooo

10 opmerkingen:

  1. Ik werd enkele weken geleden door onze plaatselijke tijdschriftenleverancier naar achter geroepen. Ik moest bij het openen van deze doos meteen aan jou denken vertelde hij mij.
    Daar kwam deel een van het pph-blad tevoorschijn. Hij meldde er wel meteen bij dat hij deze terug ging sturen. Hij wil ze niet verkopen. Om meerdere redenen.
    Hij had het Del Prado gebeuren meegemaakt.
    Maar ook heel belangrijk vond hij:vervolg delen gaan 9,99 euro gaan kosten. Reken maar uit wat je dan kwijt bent wanneer je alle 100 delen gekocht hebt.
    En zo ging hij nog even verder.

    Het zet er wel leuke uit. Ook ik ben benieuwd dat het huis zelf. Laten we hopen dat dat er goed uitziet en makkelijk in elkaar te zetten is.
    groetjes, van Krin

    ps.: Kwam daar in het filmpje even heel snel een bekend wiegje voorbij Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krin,

    De twijfels die jij hier beschrijft heb ik dus ook, ook ik wil wel eens weten van wat voor materiaal het huis gaat zijn. Nog steeds niets er over kunnen lezen, maar neemt niet weg om het te blijven volgen, wil niet iets leuks missen toch....
    Het complete pakket komt op ongeveer 1000 euro, en als je de veranda erbij wil dan op 1100 euro, maar wie zegt mij dat er een eind aan het spaar systeem zit....

    Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er een nieuwe versie op gemaakt wordt om de abonnees aan zich te blijven binden....

    Maar het fornuisje en bad voor goedkoop kunnen kopen, en het wiegje.... ja maar al te bekend, heb er nog een stuk of 50 (in blauw). Liefhebbers?
    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ergens gelezen dat het van MDF is gemaakt en het schijnt heel stevig te zijn. ( betere kwaliteit dan Del Prado).
    Ik vind het ook een heel leuk huis,erg verleidelijk om het te kopen, maar doe het toch maar niet. Of toch wel?
    Of toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heb me wel geabonneerd en wilde al heel lang een poppenhuis
    Heb er ooit een gemaakt voor mijn dochter en is nu van mijn klein dochter
    Aangezien ik weet wat daar de kosten van zijn toen totaal 700 gulden
    Denk ik dat nu 30 jaar later het niet verkeerd is en alles is op maat
    En van kwalitatief hoogwaardig mdf
    En mooie documentatie hoe hem zelf nog mooier te maken het niet verkeerd is

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook op dit huis verliefd geworden . Heb inmiddels alle delen kompleet. Heb de serie gespaard in Duitsland. En ben druk aan het bouwen. Het is echt heel mooie kwaliteit en mdf . Niet te vergelijken met de del Prado huizen. Had graag een foto willen mee sturen maar dat lukt me niet ook de meubeltjes en alle bij behorende onderdelen schitterende kwaliteit .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het project loopt lekker verder. Ik heb uiteindelijk besloten om niet mee te gaan doen. Een aantal zendingen bij ons in de boekwinkel wel even grondig bekeken hoor, en alsnog getwijfeld om het mee te nemen. Maar ik heb nog meer project staan en de kosten zijn toch best wel hoog, mede omdat ik veel miniaturen en materialen als detailhandelaar voor minder geld kan aanschaffen.
    .... maar het huis ziet er leuk uit en ik vind het ook prettig te kunnen lezen dat de kwaliteit hoger ligt als het vorige "spaarhuis" van Green Leaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi, ik heb hem ook en blijf doorsparen, want het is inderdaad goede kwaliteit.
    Verder ben ik op fb bij een club aangesloten en zie wat er voor moois van gemaakt word.
    Daardoor wordt mijn enthousiasme nog groter en heb ik veel zin om als ik meer delen heb er iets leuks van te maken!

    Groetjes,
    Jody

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo alle

    Ik ben ook aan het sparen alleen de delen 96 tot 100 waar ik nu al 2 maanden op wacht plus het laatste pakket van de zomer waranda. Wie heeft hier ook mee te maken. Heb een mail geschreven. Maar het ligt aan de leverancier werd mij vertelt.

    Groet John

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb alle 100 delen inclusief verlichting zonder veranda en zelf heb er vanalles bij gekocht een deel van alle delen moet ik nog uitpakken maar vanwege ziekte lukt het niet meer!
    Nu wil ik alles verkopen wat mag ik er voor vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alex, wat zou je er voor willen hebben. Ik heb begrepen dat er best wel vraag naar is.
    Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen