dinsdag 2 juni 2015

Foto's van de Beurs in Rheda

Op de beurs heb ik verschillende foto's gemaakt.
 
De ene standhouder vindt het een eer als je iets van ze op de foto wil zetten,
anderen verzetten zich er tegen of melden het niet op internet terug te willen zien.
 
Dit maakt dat ik de collectie van foto's even goed heb moeten nakijken
op wat wel of niet geplaatst mocht worden. 
 
Mocht ik per ongeluk een foto hebben geplaatst die iemand hier liever niet ziet, mijn excuses hiervoor, maar zie het ook als compliment voor het werk wat geleverd is.
 
Zoals ik zondag ook al schreef, ik heb genoten van al het moois!
 

 

De 1e vraag deze dag was..... waar zullen we beginnen!

 
Met de plattegrond in de hand zijn we vanuit dee Saal,
das kleines Foyer ingelopen en toen naar Halle 1.
De beurs telde 194 standhouders.
 
Hinderloper Schilderwerk van Godelief Janssen
Helma, ik heb leuke spulletjes gezien voor je Hindelooperkamer!
 ________________________________
 

De boom boven en de baby's beneden zijn van
Annabelle Bouron.
Zij maakt miniaturen met Polymer-Clay.

 
Erg mooi, maar echt te kostbaar voor mijn portemonnee!
________________________________
 
Geoffrey Wonnacott stond nieuw op de beurs.
 
Ik ben gecharmeerd van deze meubeltjes, zo fijntjes.
Marie-Louise ook hele leuke miniaturen voor jou om te bekijken.
Heel mooi inlegwerk!

 
________________________________
 
En toen volgde er een rijtje stands met Spaanse dames.
Mooie lapjes, behangetjes en leuke miniaturen in cupcake stijl.
Om je vingers bij af te likken.
Niet iedereen wilde dat we een foto namen,
dus hier even een kleine schifting in gemaakt.


 
________________________________
 
De miniaturen bij de Italiaanse standhouders waren ook weer van mooie kwaliteit.
Jolinda, ik kwam je vogelkooitje ook weer tegen.
Ze had nog meer spulletjes bij haar als de laatste keer in Apeldoorn.
Helaas was het te druk aan de verschillende kramen om een foto te kunnen maken.
________________________________
 
Het pottenbakkerswerk van Elisabeth Causeret mocht natuurlijk
ook niet vergeten worden. Ik ben er nog steeds niet uit welke kleur
serviesgoed ik in mijn Shakerhuis wil hebben,
dus ook nu mezelf kunnen bedwingen om iets bij haar te kopen.
 
 
________________________________
 
En daar waren ook Annemarie en Joan van Atelier de Ooievaar....
Voor de eerste keer op deze beurs en gelijk in die Saal.
Gefeliciteerd Annemarie, je miniatuur breiwerk verdient deze plek!

________________________________
 
Een foto van de kraam van Janny Warnaar van Artofmini
was ook deze keer niet mogelijk door het vele publiek wat voor de kraam stond.
Maar de beker van de beurs uit Kensington prijkte mooi op de stand.
Janny, alsnog van harte gefeliciteerd met de publieksprijs.
_______________________________
 
Op de beurs stonden ook verschillende glasblazers.
Mooi om bij elk van hen de hoge kwaliteit van blazen terug te kunnen zien.
_______________________________
 
Bij Omgardens kijk ik altijd mijn ogen uit naar de mooie groene miniaturen,
maar ook de thema's als Mexicaans en Japans zijn leuk uitgewerkt.



 
________________________________
 
De kraam van Melissa heb ik wel 3x bezocht.
Ik wilde Melissa bij haar stand op de foto hebben,
maar ze liep gezellig rond en was niet bij de kraam te vinden. 
De verkoop werd op die momenten door Margriet geregeld.
Gezellig met beiden even bij staan kletsen.

 
________________________________
 
Nog enkele foto's tussendoor genomen.....




Rob vond de woonwagen erg mooi en bleef er maar staan kijken,
maar ook de volgende foto's waren zeker de moeite waard om bij stil te staan.




 
 
... en met verschillende standhouders gezellig staan kletsen.....
________________________________
 
Hier kon ik tussen een groepje klanten door nog
net een glimp opvangen van Sara's Miniaturen
 
 
_______________________________
 
En bijna aan het eind van de beurs gekomen heb ik nog mogen kennismaken met Conny Moritz.
Met elkaar bevriend op Facebook, ook wel als standhouder op dezelfde beurzen aanwezig, maar elkaar nog nooit gezien of gesproken. Erg gezellig om kennis te maken en Conny haar miniatuurwerk in het echt te kunnen bewonderen.
 
Het 1:48 Schwartzwalder-kirchtaartje is al eens langs geweest op FB.
Hierdoor heel herkenbaar, maar in het echt zie je pas hoe de details fijntjes zijn uitgewerkt.
Knap werk hoor!
Jammer alleen dat ik niet even de flitser gebruikt heb.
Nu is de foto wat donker!

 
En heb je haar moderne trappenhuis 1:48 al gezien?
Een plaatje!

 
_________________________________________
 
Voor ons betekende dit het eind van de 1zu12 Die Messe, maar nog niet van ons weekendje uit samen. We bleven nog een nacht in een hotel, lekker uit eten geweest en de volgende dag weer richting huis gereden!
 
Op de beurs heb ik een paar kleine aankopen gedaan, maar hier later deze week over!
 
 

9 opmerkingen:


  1. Nou, ik heb gelezen dat jullie het niet in één dag hebben gedaan, wat me een tevreden en gerust gevoel geeft.
    Thea, het is een geweldig verslag.... het water spuit me achter de kiezen vandaan, mijn hart zwaait wagenwijd open en ik krijg een zeer hebberig gevoel over me.... en dat alleen al door het bekijken van jouw foto's.... hoe zou dat in het echie gaan?? Ik zou me failliet kopen. Bedankt dat ik even mee mocht kijken.
    Zie je! Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig verslag van deze beurs die ik nooit zal bezoeken .
    Maar tevens een mooie impressie gemaakt met die mooie foto's van je .
    Bedankt dat ik even mee mocht kijken met die mooie dag van je en het complete verslag met foto's.
    Dank je wel gr Ietje Helmink.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. adriana stam quint2 juni 2015 om 10:07

    mooie fotoos ,we zijn er al een paar keer geweest maar zitten nu in Portugal .Dank zij jou ook nu ook een beetje .heel mooi .


    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's. Dank je wel voor het meegenieten.
    Groetjes, Nienke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een schitterende dingen zie je daar bedankt voor de foto,s

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo, dat heb ik dus allemaal gemist!

    Wat een mooie dingen zijn er te zien, en wat druk.
    Ik snap wel dat je hoofd vol was met ideeen en dat je moe was van alle indrukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's.
    Jammer dat je me niet bij de kraam trof.
    Volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een hoop verschillende kramen, leuk dat je zoveel foto's met ons deelt :-)

    BeantwoordenVerwijderen