dinsdag 26 mei 2015

Sail Pampus

Gisteren ben ik een dagje met Rob naar Sail Pampus geweest. Pampus is een Fort-eiland uit de tijd van de Amsterdamse Verdedigingslinie.
Het eiland en fort is vanuit Muiden goed te bezoeken. Ik had gelezen dat gisteren een speciaal evenement georganiseerd zou worden, nl. Sail Pampus.

Het VOC Schip "Utrecht" lag ter bezichtiging in de haven en ook was de zeilvloot van Utrecht met verschillende zeilschepen uitgevaren om rondvaarten vanaf het eiland te organiseren. Tegelijkertijd zouden er een aantal oude ambachten als zeilmaken etc. te zien zijn.
Rob en ik hebben een hele gezellige dag gehad, alleen hebben we de oude ambachten gemist, welke ik graag had willen zien i.v.m. het verder afbouwen van de Zeilmakerij in mijn Boerenerf. Jammer, dan maar weer de boeken en internet op om de juiste plaatjes als voorbeeld te kunnen krijgen.

Maar dat neemt niet weg dat we leuke foto's hebben gemaakt, dus hier een klein foto-overzichtje...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten