zondag 12 april 2015

Bouw van de Kostschooltuin

Voor het OLMC Veranda project wil ik een tuin maken naast mijn Kostschool. De ingang van de deur komt later uit op de keuken. Aan deze zijde van het huis had ik namelijk al een stuk vrij gehouden om iets van een tuintje te maken, dus zoals ik ook bij mijn blog over de Kostschool schreef was het een mooi gegeven dat ik hier dan ook een Veranda in de tuin kon bouwen.

Maar dan moet je dus wel eerst een tuin aanleggen.
Het raam in de keuken welke te klein was ben ik eerst gaan vergroten, en het raam van 95 x 95 mm past er nu gelukkig in, waardoor er ook meer licht straks in de keuken kan binnen stralen.

Met wat pas en meetwerk ben ik nu de tuin aan het maken. Ik wil er een muur omheen metselen, dus vorig weekend begonnen met het snijden van steentjes. Deze worden gemaakt van eierdozen.
De muur heeft om de 1.50 / 1.80 een van steen gemetselde pilaar, zoals je dit in 1:1 ook wel eens ziet.
en dan komt er in de hoek een veranda....
Aan de voorzijde van de tuin zullen de pilaren niet zo hoog worden, hier wil ik ook ijzeren hekwerken tussen hangen.


Afgelopen maand kon ik het niet laten om toch ook alvast aan de OLMC opdracht van maart te werken. We moeten nl. iets van een stoel of  bank maken. Ik heb voor deze opdracht voor een bank gekozen met losse kussens erop. Een stoeltje volgt later in het jaar.
Ook wilde ik een tafel bij de bank maken, en hiervoor ben ik even bij de buurman in de tuin gelopen. Hij was bezig zijn vlinderstruik terug te snoeien, dus op mijn advies heeft hij zijn struik flink teruggesnoeid, zodat ik een mooi stuk hout kon krijgen, waar zelfs de boomringen goed in terug te zien zijn. Ik geef de buurman overigens wel vaker tuinadvies, de stek van de vlinderstruik komt ook bij mij vandaan, dus om een keer iets voor mij terug te doen vond hij geen probleem.

Maar nu moet ik dus weer even verder metselen, en dan verder met het vormgeven van de Veranda.

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk bankje, Thea.
    Je muurtje wordt ook mooi, mooie kleur zo.
    Heb je nog eierdozen nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk de bank en ja mooie ringen in je tafel. Prachtig muurtje!

    groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen