vrijdag 20 februari 2015

Afscheid van mijn leidinggevende

Gisteren "vierden" we het afscheid van mijn leidinggevende. Raar om op te schrijven "vieren", want zo voelt het niet echt. Maar gezellig was het wel. Een borrel met een man of 60 en daarna nog uit eten met een groep van 30-35 collega's. Heerlijk gegeten, gedronken en gezellig met iedereen bijgekletst, zeker een heel gezellig avondje.

In mijn ondernemingsraad periode hoorde ik vaak over de speerpunten van het bedrijf,  één ervan is het "inspirerend leiderschap", een onderwerp wat ik in de discussies vrij gemakkelijk invulling kon geven, omdat mijn leidinggevende volgens deze lijn leiding heeft gegeven aan onze teams. Mede daarom is een afscheid dan ook niet leuk.
Door een a.s. reorganisatie in het bedrijf wordt er binnenkort een managementlaag uit gehaald, en mijn leidinggevende wilde hier niet op wachten. Hij heeft een uitdagende baan gevonden als directeur bij een thuiszorgbedrijf. Iets wat ik hem van harte gun, maar we gaan hem wel missen.

En nu dus waarom ik hier in mijn blog over schrijf, want bij een afscheid hoort ook een cadeautje.
Afgelopen week in de kleine uurtjes tussendoor nog een miniatuurboekje gemaakt, met wat tekst over inspirerend leiderschap, de uitleg van de verschillende teams waar hij leiding aan gegeven heeft en natuurlijk aangevuld met een paar leuke foto's.

Gisteren heeft hij het cadeautje gekregen, met een korte speech erbij, over het waarom. Hij was verrast, maar ook erg blij met het cadeautje en mooie woorden. Sander, veel succes in je verdere carrière, en zoals ik al eerder schreef, TOP gaat je missen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten