vrijdag 10 mei 2013

Schilderij


 
In navolging van ons heerlijke vaartochtje gisteren op de Eendracht met onze zoon, die van een 5 daagse zeilreis terugkwam, vandaag een schilderij ter herinnering gemaakt.

Nu ik een foto met Macro-stand heb gemaakt ben ik toch nog niet tevreden over de kleur van de lijst. Ik had de goudkleurige verf voor het lakken bewerkt met donkere beits, maar dit heeft onvoldoende gepakt zie ik. Morgen nog maar een beetje patina smeren (... en een andere foto erbij plaatsen....)
Het schilderij krijgt t.z.t. een mooi plekje ergens in de Internationale Kostschool.

3 opmerkingen:

  1. Leuk gemaakt Thea, misschien nog wat wegschuren zodat bruin en goud te zien is. Volgens mij is dit je zelfgemaakte schilderij of ja dan wordt het heel voorzichtig krabben/schuren of rubon gebruiken.

    groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helma, dit is inderdaad mijn nieuwste lijstje die ik de laatste keer in mijn blog liet zien. De bruine beits had ik op het goud gezet en zie nu dus dat het niet goed gepakt heeft, mogelijk door de vermenging met de lak, die als laatste er over heen is gegaan, ervoor was die echt mooier. Ik ga er straks nog eens een poging naar doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooooh, de Eendracht...... prachtig Thea!!!

    BeantwoordenVerwijderen