vrijdag 31 mei 2013

Workshop PPH forum: Ledikant met matras maken

Afgelopen 2 avonden gaf Emma een workshop op het PPH forum. Samen gingen we een bed maken.

Helaas moest ik de eerste avond overslaan ivm overwerk, maar vanavond heb ik meegedaan aan het 2e deel. De ombouw van het bed was gisteren al aan de orde geweest. Vandaag zouden we met elkaar het matras maken.

Zo gezegd, zo gedaan!

Emma had duidelijke foto's en een goede werkbeschrijving, dus het liep allemaal lekker vlot door. Met een klein clubje vanavond zitten werken en nadat de workshop ten einde was, kon ik het matras in de woonkamer nog voorzien van putjes.

De werkbeschrijving gaf aan dat er in de putjes van het matras french knoopjes gemaakt konden worden. Dit even geprobeerd, maar ik vond het te grof worden. Tevens werd er op het voorbeeld bunca garen aan de zijkant geplakt (zowel boven als onder). Ik vond dit overbodig, want door de zelfkant van een laken tegen de rand aan te plakken is het een mooi, eenvoudig onderwerp geworden.

Zo snel mogelijk nu met het bed aan de gang, dan kan de directrice ook haar rust nemen!

3 opmerkingen:

  1. Je matras ziet er. mooi uit, ben benieuwd naar het bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel mooie matras geworden Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gemaakt Thea
    Leuk om eens een andere matras te zien,en leuk om zelf mee te denken hoe je iets kan verbeteren.

    groetjes Emma

    BeantwoordenVerwijderen