donderdag 22 maart 2012

Workshop PPHforum: Badjasje

Gisteravond stond er een workshop op het Poppenhuisforum gepland. Vanwege mijn wekelijkse naailes kon ik hier niet deel aan nemen, maar vanmiddag toch het patroon uitgeprint en lekker aan de knutsel gegaan met verschillende lapjes en kantjes om me heen.
 
Eerst een lapje uitgezocht welke ik wel bijpassend vond voor het Afrikaanse meisje, welke in de Kostschool gaat verblijven. Zij  -Ik heb nog geen naam voor haar!- gaat na schooltijd altijd even douchen, voor ze haar gemakkelijke jeans aan gaat trekken. Een badjas of duster is in dit geval wel handig, omdat ze even over de gang moet naar de gemeenschappelijke badkamer.
 
  
Na het uitknippen van het patroon heb ik eerst de randjes ingesmeerd met lijm, toen maar eerst eten gaan koken en terwijl dat in de oven stond ben ik begonnen met het in elkaar naaien van de verschillende delen. Het zwarte lintje heb ik wel op het randje van de badjas geplakt en hierna alles rustig laten drogen. Afsluitend een ceintuur gemaakt.
 
De workshop werd goed beschreven, maar ik heb wel de mouwen wat ingekort. Bij een badjas vind ik dit zelf ook prettiger zitten. Niet te veel kantjes toegevoegd, want het is tenslotte een jonge meid. Nu wil ik nog wat ondergoed erbij maken en een paar pantoffels. Wordt vervolgd dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten