dinsdag 19 januari 2010

Afrikaanse lelie

Gisteravond was de eerste bloemschikavond in het nieuwe jaar. Er waren weer voldoende cursisten en we gingen aan de slag met natuurlijk materiaal, nl een gebleekte wijnstok.
We mochten allemaal een stok uitzoeken, hierop werd een waterbakje bevestigd met oase en konden we gaan bloemschikken.
 
Rianne had voor Afrikaanse lelies gezorgd, welke zeer mooi uitkwamen in het stuk. Ook de varen als onderblad werkte erg goed. Door te werken met het natuurlijke materiaal werd elk stuk bij iedereen anders. Je kon in een bol werken, het bloemstuk verwerken tegen een achtergrond, ook waren er diverse dames welke met niveus werkte, dit was met name mogelijk door de varenbladeren heel te houden en ze op twee niveaus in de oase te plaatsen.
 
Zelf heb ik gekozen voor een langwerpige wijnstok, omdat deze mooi uitkomt op mijn dressoir. Op het lege stuk heb ik nog een klein boeketje verwerkt in een reageerbuisje.
 
 De komende dagen kan ik weer lekker genieten van al die mooie kleuren om me heen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten