woensdag 10 augustus 2016

Borduurwerkje....

Het is de 10e van de maand en een opvallende lezer heeft mogelijk in de afgelopen maand vernomen dat ik mijn borduurwerkje weer heb opgepakt tijdens mijn vakantie. Dus hier een klein blogje over mijn vorderingen....

Het ging best lekker, kon met verschillende kleurtjes werken en ik zag me zelf het 1e deel van het borduurwerk in deze vakantie wel afmaken.....Ik had jammer genoeg alleen geen loep meegenomen, en  uiteindelijk werd het zo'n getuur dat ik na een paar kleine stukjes gestopt ben, Ik zag namelijk dat het nieuwe stukje geborduurde niet zo mooi strak werd als de rest van het Perzisch vloerkleedje. Ik heb het daarom weggelegd en het ligt nu thuis bij me op tafel naast de loeplamp om te kijken of ik verder kan gaan, of het toch beter uit kan halen....

Maar.... ik had gelukkig nog een borduurwerkje bij me, een tafelkleedje met rozen, alles in een kleur! Net zo fijn als het Perzisch Vloerkleedje, maar omdat het een open patroon is leek dit een stuk gemakkelijker om te doen. Ik kom alleen niet goed uit het patroon. Er wordt beschreven dat ik het met een halve kruissteek moet doen, maar het lijkt net of ik toch een hele kruissteek moet doen. Dus na een uurtje borduren ben ik hier ook niet mee verder gegaan, want dit moet ik eerst even met mijn zus bespreken.....

Mogelijk horen en zien jullie volgende maand meer over mijn vorderingen!

2 opmerkingen:

  1. Leuk dat je weer mee doet, had het idd wel gelezen, mis alleen de foto's.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je ook weer aan het borduren bent. Wanneer we elkaar weer zien dan gaan we het even bekijken!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen