vrijdag 18 september 2015

Kermis - Reuzerad

Vanmorgen tijdens het koffie drinken heb ik het eerste pakketje in elkaar gezet van de 4 Kermis attracties. Het is een soort puzzeltje, wat tussendoor altijd wel even leuk is om te doen.

Er zit een beschrijving bij, maar een beetje ruimtelijk inzicht is wel handig om erbij te hebben, want het is geen stap tot stap beschrijving.
Ik kreeg een zakje met stoppertjes erbij, maar deze heb ik niet toegevoegd. de lijmpot zal bij de afwerking heel geduldig zijn, en het model blijft dan wat strakker. Het is naar mijn idee ook niet echt nodig om het allemaal strak te zetten, want ik wil het rad wel kunnen laten draaien.

Daarin heb ik nog een tip, want hoe je het rad ook in de houder hangt, de zwartekracht zorgt ervoor dat het onderste wagentje geklemd komt te zitten en hierdoor kan het rad niet meer draaien.
Daarom zal ik het rad op de kop in zijn staander laten drogen, want dan komt het rad ongeveer 1 cm hoger te hangen in de staanders, net genoeg om te kunnen draaien. Mogelijk dat hier een stoppertje onder het balkje extra stevigheid kan geven....

Nu nog bedenken hoe ik het af ga werken, maar zeg eerlijk, zo staat het toch ook al leuk....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten