zondag 5 april 2015

Kijkdoos: De Heer is waarlijk opgestaan!

Ik ben relatief nog niet zo heel lang met de miniatuurhobby bezig. Wel hield ik altijd van knutselen., maakte voor het vak handenarbeid/ handwerken altijd bijzondere projecten en was ook diverse jaren clubleiding van diverse kinderclubs. Mijn leukste werkstukken waren niet de werkjes voor 1 avond, maar waar we met elkaar langere tijd mee bezig waren.

In de jaren 90 heb ik op deze manier bijv. een week of 8 gewerkt aan het maken van de Ark van Noach, samen met een knutselclub van 8-10 kinderen in de leeftijd tussen de 9 en 12 jaar. Een erg leuk project om met elkaar te doen, vooral om het wekelijks te zien groeien, niet alleen het project groeide, maar ook het respect en vriendschap voor elkaar. De kinderen mochten naast het grote project (voor in de kerk) ook een klein exemplaar voor zichzelf maken, zodat ze deze na afloop mee naar huis konden nemen. Soms mis ik deze kinderclubs, maar wekelijks weer met een onderwerp komen, naast al mijn andere werkzaamheden, wordt me echt teveel (Ik word ook ouder he!)

... Maar mijn grootste hobby was toch altijd wel het maken van een kijkdoos. Ik heb er echt heel veel gemaakt. Voor school, voor thuis en samen met de kinderen....

Eén kijkdoos heb ik nooit weggegooid. Het staat in mijn boekenkast op de hobbykamer. Een enkele keer per jaar komt ie even uit de kast en dus ook vandaag: Want het is Pasen!

Kijken jullie even mee......





3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je deze kijkdoos bewaard hebt Thea. Kan me goed voorstellen dat je hem af en toe tevoorschijn haalt om te kijken.
    Leuk dat je de afbeeldingen rond Pasen geplaatst hebt. Ik heb ervan genoten.
    Fijne Pasen.
    groetjes, van Krin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Thea, dat je dit laat zien.
    Heel mooi, zoals je de paasgedachten hebt neergezet.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn leuke printjes zo. Ik kan me voorstellen dat je die bewaard.

    Ik was vroeger ook jaren lang clubleiding, vond ik ook heel leuk om te doen, hoor, zelfs toen ik de opleiding deed, had ik nog een groepje kinderen. (ben er na een paar maanden wel mee gestopt hoor, was niet vol te houden).

    BeantwoordenVerwijderen