zondag 29 maart 2015

't Old Ambachtshuus

Vandaag ben ik samen met Rob naar Zierikzee geweest om een poppenhuis op te halen. 35 jaar oud en inmiddels aan een derde leven toe. Op het moment dat ik het aangeboden kreeg zag ik dat het een flink opknappertje zou worden, maar hetgeen mij vooral trok naar dit huis waren de grote partij ramen in de achtergevel. Deze geven daglicht door en hiermee maakte het huis op mij een beetje een industriële indruk.


Het huis telt 9 kamers en ik wil hier graag 9 oude ambachten in terug laten komen, elke ambacht in een aparte ruimte. Ik heb Jolinda gevraagd of ze het leuk zou vinden om mee te helpen in dit project, maar gezien de afstand tussen ons zal dat best wel een uitdaging kunnen worden. We gaan het in elk geval proberen.


Eerst maar weer eens een bezoekje plannen aan het Ambachts- en Speelgoedmuseum in Terschuur, het Archeon in Alphen a/d Rijn, Open Luchtmuseum in Arnhem en hetEindhovensmuseum voor de benodigde inspiratie en dan langzaam de verschillende ambachten verder uitwerken.


In de tussentijd kan ik alvast de buitenkant van het huis onderhanden nemen en een aantal meubeltjes repareren, want in de loop der jaren is het een en ander jammer genoeg wel kapot gegaan.
Een aantal meubels zijn echter totaal niet in schaal gemaakt, dus vandaag eerst maar eens begonnen met de maten op te meten. Ik kom toch gewoon uit op een 1:12 formaat, dus het verzamelen kan beginnen.

Mocht je het leuk vinden om dit project te volgen, dat is mogelijk op de site van

't Old Ambachtshuus 

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk huis en zeker dat je gelijk een idee hebt wat je er in wilt gaan kanen. Ik wens je er heel veel plezier mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk huis Thea en een reuze uitdaging maar oude ambachten is super leuk.
    groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk huis, Thea!
    groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen

  4. Wat een joekel, Thea!! Wat een plezier om dat te renoveren en in te richten. Ben benieuwd hoe lang je erover doet en hoe het uiteindelijk zal worden. Succes!!!
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi huis. Ben benieuwd wat voor moois je daar van gaat werken. Ga je volgen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi huis. Ben benieuwd wat voor moois je daar van gaat werken. Ga je volgen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen