zondag 5 februari 2012

Poppenfamilie

Bij het opruimen van mijn hobbykamer kom ik met enige regelmaat hele leuke dingen tegen. Soms jaren niet gezien en dan opeens heb je het weer in je handen.  Zo ook deze familie.
 
 
Met deze Papa, Mama, Zusje en Broertje (zo noemde ik ze vroeger) beleefde ik hele avonturen in mijn poppenhuis, welke nu van mijn dochter Daphne is. De popjes zijn van mij gebleven. Kleding heeft het inmiddels begeven. Het is dus de bedoeling hier een nieuw plekje voor te vinden en bijpassende kleertjes ervoor te gaan maken.
 
Het broekje van Broertje is nog redelijk in tact. Liever gezegd, ik ben bang dat er een schaar aan te pas moet komen om m uit te krijgen. Toen ik 9 of 10 jaar was haakte ik veel. Mijn specialiteit was om de poppen heen haken. Zo heb ik nog meer poppen die kleertjes hebben, die ik gewoon niet meer uitkrijg.... dus ook dit broekje!

Onze poes Xanna (nu 7 mnd oud) kwam tijdens één van de opruimdagen opeens met een wit wollen iets in de bek door het huis gerend. Ook zij had iets gevonden in mijn hobbykamer, nl het jurkje van Zusje. Ook dit jurkje heb ik rond mijn 10e jaar gehaakt. Je ziet ook dat het met 2 verschillende kleuren wit gemaakt is. Grappig om het terug te zien!
  
Wat ik hier mee ga doen weet ik nog niet. Het is in elk geval zonde om weg te doen. En ... Gelukkig dat de poes het niet kapot gekauwd heeft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten