maandag 29 augustus 2011

Plantenhanger gemaakt van een schelp

Schelpen zijn voor mij een grote inspiratiebron. Hoe je ze ook vasthoudt, als miniaturist zie ik er steeds weer wat anders in om van te maken. En eigenlijk natuurlijk niet alleen als miniaturist, kijk meer eens op Google afbeeldingen wat voor verschillende ideeën er 1:1 zijn om schelpen te verwerken. Ook weer als miniaturist een inspiratiebron om van de 1:1 versie een 1:12 te maken...
 
Eén schelp heeft al 2 jaar mijn bijzondere aandacht. Dit omdat ik het zo'n bijzondere vorm vind hebben. Je kunt er allelei dingen van kunt maken, mede door de redelijke symmetrie die de schelp heeft. Ik weet alleen de naam van de schelp niet, mocht iemand dit weten, laat dan alsjeblieft een bericht achter?!
 
 
De schelp zelf is vrij rond van vorm en heeft een vrij diepe schaal. Het klampt zich op stenen vast, en tijdens de vakantie lukte me het niet om met de losse hand (ook vanwege het wier die erop zat) ze los te krijgen. Hier moet echt veel kracht voor gebruikt worden.
Het is dus een enkele schaal, en doordat het schelpdier zich vastklampt aan de steen (of andere ondergrond) heeft het geen beschermschaal nodig, wat je vaak wel bij andere schelpen ziet.
 
Het bakje (de schaal) wat het schelpdier achterlaat is een mooi knutsel voorwerp. Vorig jaar heb ik er al verschillende dingen mee gemaakt, oa. deze:

schemerlampje (i.a.)


Windmobiel
bonbonschaaltje
 
 
Op de vakantie ben ik met de gekleurde raffia, welke ik daar gekocht had aan het macrameeën geslagen en heb met behulp van 2 schelpen dit leuke plantenhangertje in elkaar geknoopt.
 
     
 
Thuis heb ik van het geheel een klein workshoppakketje gemaakt, welke met verschillende kleuren (6x) en 2 schelpen per pakketje nu als workshopje in mijn webwinkel staat. Ook beschikbaar natuurlijk weer op de beurs in Vaassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten