zondag 19 juni 2011

OLMC Workshop: Hartjes borduren

Donderdag 16 juni hebben we onder leiding van Paula met de Online Mini Club hartjes geborduurd.  Paula had hele schattige borduurwerkjes voor ons uitgezocht. Ik  wilde beginnen met de hartjes. Achter de computer met loep lekker aan het borduren op een zakdoek. Dit ging toch niet zo goed. Telkens zat ik mis en zag de weefstof (en de gaatjes ertussen dus) van de zakdoek niet goed. Daarom een groter stramien gauw opgezocht om toch nog wat te kunnen doen. Het hartje tijdens de workshop afgekregen en vandaag er een kussentje van gemaakt.
 
 
Maar die zakdoek en verschillende kleurtjes DMC-garen had ik toch niet voor niets opgezocht... Dus na de workshop bij mijn goede loep gaan zitten en hier alle 3 de hartjes nog kunnen maken. Helemaal tevreden ben ik niet, want ik weet van mezelf dat het netter kan..., maar voor nu neem ik er genoegen mee. Het was echt priegelwerk hoor!
Van Scrapbook-papier en houten koffielepels de schilderijtjes verder afgemaakt.
 
 
Vanavond de 3 schilderijtjes in het poppenhuis van Daphne opgehangen, welke zeer verbaasd was dat zij deze mocht hebben. Ach, zoals ik vorige maand al schreef, hier moest nog wat wanddecoratie in de woonkamer komen.
 
 
De overige modellen van Paula gaan met borduurgaren volgende maand mee op vakantie naar Frankrijk. Lijkt me een rustig werkje op de camping. Moet ik natuurlijk wel mijn loep meenemen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten