maandag 25 oktober 2010

Zomer Zussen Swap

Het is al weer even geleden dat de beurs in Rijswijk was. Gezellig, voor mij een echte thuiswedstrijd. Normaal ga ik er op het fietsje naar toe, maar deze keer niet... Na vele malen aandringen zou mijn zus Helma ook een keer deze kant op komen.
Zelf ga ik 2x per jaar richting Arnhem en dan dwalen we samen door de Rijnhal, maar de beurs in Rijswijk had ik de laatste jaren alleen gedaan, terwijl een echte miniaturist ook hier de sfeer toch eens zou moeten proeven. Dus maar al te blij dat deze dag er aan kwam...
 
Helma arriveerde rond half 12 vanuit Apeldoorn. Het was de eerste keer dat we afspraken na onze vakanties. Dit betekende ook dat we elkaar de zomerswap zouden geven, welke we in de vakantie voor elkaar gemaakt hadden. Voor mij de eerste keer om zoiets te maken, maar met in het achterhoofd dat Helma graag een strandhuisje wil maken aan de slag gegaan met een strandsetje. Ook een windvanger gemaakt van Bretonse schelpjes. Een vreselijk gepriegel ... .
 
 
 
Helma had voor mij natuurlijk ook iets gemaakt en gekocht. Om de beurt maakten we een pakje open onder het genot van een kopje koffie.
Ik kreeg een uitklapbaar poppenhuisboekje, een ABC elfenboekje, een kantklos-kleedje uit Brugge en een heus schelpendoosje, met een zeer mooi gedichtje van binnen. Een fantastische combinatie aan verschillende spulletjes, welke zeker in mijn poppenhuis een mooi plekje gaan krijgen.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten