donderdag 11 maart 2010

Voorjaarsschaal

Het is al weer even geleden, maar eind februari ging ik weer naar de bloemschikavond in de Kreade Den Haag.
Op het programma stond het werken met voorjaarsbolletjes en spagmen, een favoriet thema van mij, dus ik had er helemaal zin in.
Naast de voorjaarsbolletjes, boomschors en spagmen kregen we ook nog een aantal binnen plantjes om te verwerken. Ik had voor hyacinten in een rood bakje gekozen, niet wetende welke kleur hier uit zou komen.
Een roze bakje staat voor roze, blauw voor paarse hyacinten, wit voor wit, maar wat zou rood nu zijn....
Ik moest er even op wachten, maar het bleken diep roze hyacinten te zijn, echt mijn kleur, en uit elke bol kwamen ook nog eens twee bloemen. Goed uitgezocht hoor Rian.
Op dit moment (2 wkn na het maken van het bloemstuk) ruikt het hele huis naar de jasmijn en de hyacinten, lekker hoor!
 
Ik ging uiteindelijk met twee bloemstukken naar huis. Het voorbeeld welke Rian deze avond maakte heb ik meegenomen voor mijn moeder. Deze vond het stuk ook zeer geslaagd.
 
Volgende maand gaan we voor de Pasen aan de slag, Rian wist al te vertellen dat we een wit bloemstuk zouden maken op een krans van takken. Ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten