maandag 1 april 2024

Kasteeltoren

En weer is er een jaar voorbij ....

Omdat het maken van de kasteelkamer niet alleen bij deze ene kamer blijft, heb ik besloten om er een toren van te maken. Ik had hier al eerder over geschreven, maar ben het nu ook verder aan het vormgeven in 1:48. 

Om het niet te zwaar te maken heb ik de klei van de kasteelkamer afgehaald en deze nu voorzien van baksteenpapier. De verschillende hoedendozen staan nog steeds op elkaar en er komt een kelder onder.

Lang ben ik aan het zoeken geweest om een sprookjesproject op te zetten, en die heb ik nu gevonden. De Kasteeltoren krijgt de volgende invulling: 

  • kelder - Repelsteeltje
  • begane grond - Magische Spiegel (Sneeuwwitje)
  • eerste etage - Prinses op de Erwt
  • tweede etage - Chinese Nachtegaal
  • bovenste etage - Rapunzel
Omdat het in de schaal 1:48 gemaakt wordt, heb ik eind 2023 verschillende meubelsetjes van Petit Properties besteld om de toren aan te kunnen kleden. Terwijl mijn eigen Adventsproject in december liep, heb ik al enkele meubeltjes in elkaar gezet, de kleur verf volgt later als de kamer ingericht gaat worden. 

*****

Nu ik mijn hobbykamer een beetje aan het opruimen ben, kwam ik het doosje met de afgemaakt meubeltjes weer tegen, dus even tijd voor een foto.


*****

Mijn eerdere sprookjes projecten zijn:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten