maandag 13 september 2021

Plantentafeltje met Krulvaren

In mijn Miniatuurgroep zijn we nog steeds bezig met de Kasteelkamer. Zoals ik eerder heb geschreven maak ik deze in 1:48.

Eind juni gaf Sonja een workshop om een plantentafeltje te maken, maar deze was wel heel gedetailleerd om ook in 1:48 uit te laten snijden door de Cameo Silhouette, dus ik heb dit weekend er voor gekozen om gewoon een stukje fotokarton en een paar luciferstokjes te gaan gebruiken.

De pot met krulvaren was op dat moment ook gelijk de maandopdracht, want dan konden de leden van de groep gelijk het plantentafeltje in gebruik gaan nemen. Ik heb al leuke exemplaren gezien, maar nu was voor mij de 1:48 uitdaging ook een feit.

Het is een DHZ beschrijving uit de P&M - nr 4 (1991). Else Keuker deelde de beschrijving via het tijdschrift. Velen zullen de varen al eens gemaakt hebben denk ik. Nu voor mij dus een klusje, nadat ik m al eens in 1:12 gemaakt had, om nu in priegelformaat aan de slag te gaan. Het grappige is dat ik bij het in knippen van de bladeren mijn grootste schaar gebruikt hebt. Deze had voldoende weerstand op het bloementape en het inknippen ging hier veel gemakkelijker mee als met een kleine knutselschaar.

De plantentafel later nog even geverfd en de bladeren opnieuw nog een keer met lijm vastgezet en gerangschikt in de bloempot. Het hoekje waar de plantentafel komt te staan, had ik al eerder in gedachten in mijn kasteelkamer gereserveerd, en nu dus ook een vaste plaats gekregen.

Voor de rekenaars onder ons: de plantentafel en krulvaren hebben een totale hoogte van 35mm.


+++++++

De Plantentafel van Sonja heb ik overigens al eerder gemaakt. Ook sneed ik een aantal prints uit met de Cameo Silhouette voor een aantal groepsgenoten, zodat zij er ook mee aan de slag konden.

De plantentafeltjes kunnen altijd van pas komen om ergens in een tafereeltje in te kunnen bouwen.

1 opmerking:

  1. Jammer dat het niet in 1:48 is gelukt. Maar dit is ook een mooi plantentafeltje geworden. Net als de varen.

    Huibrecht

    BeantwoordenVerwijderen