dinsdag 7 januari 2014

Jolinda's bezoek

Afgelopen zondag kwamen Jolinda samen met haar man Hugo en zoon Lucas een middag bij ons langs. Erg gezellig. De kinderen waren de deur alleen uit, maar dat ga je krijgen als ze wat ouder worden.

In de ochtend hadden ze een afspraak in Alkmaar om een Frans Huis te halen, welke ze via het PPH forum gekocht had, met hobbymaterialen, meubeltjes en boek erbij. Ze kan zo aan de slag gaan.
Op de terugweg, op weg naar Zeeland is Den Haag dan goed te doen en rond 13.00 uur waren ze er al. Koffie was gezet, gebak stond klaar, even gezellig bijgekletst.

Jolinda kwam nog vanwege mijn verjaardag en het was al weer even geleden dat ze met z'n allen bij ons waren geweest. De beurs van Rijswijk had wel een logeerpartijtje opgeleverd en een avondje doorzakken met een flesje Port, maar man- en zoonlief waren hier niet bij.

Voor mijn verjaardag nam ze nog een kleinigheidje mee. In haar Kersthoekje had Jo 2 leuke leunfauteuils gemaakt. Voor mij had ze een klein pakketje met voorgezaagde plankjes en pootjes, ik zou alleen het stofje zelf moeten toevoegen. Erg leuk! De keus voor een passend lapje was snel gemaakt.

Jolinda had voor webwinkel Minidoor een nieuwe voorraad (6x) kandelaars bij haar. Een lief klein kandelaartje, nu ook met kaarsjes uitgevoerd in 4 kleuren (zwart - zilver - goud - wit). Ze zijn ook zeer goed te gebruiken voor de 1:24 (half scale) tafereeltjes. Ik plaats ze binnenkort ook in mijn webwinkel.



Terwijl de koffie inmiddels verleden tijd was en de rosé op tafel kwam, haalde Jolinda de hobbyspullen uit de auto. Deze samen op de bank even heerlijk zitten te bekijken. Niet alleen overigens, want onze 2 mannen zaten erbij met het benodigde commentaar over de miniatuurhobby. Ook kwamen er 2 heel nieuwsgierige poezen even een kijkje nemen.


Hierna in de auto het Franse Huis bewonderd en gelijk nog een stukje gewandeld en een hapje gegeten. Na de koffie zijn Jolinda, Hugo en Lucas weer richting huis vertrokken, met op de achterbank een mooi huis, welke een mooie nieuwe woonplek gaat krijgen in Vlissingen.
Voor degene die het huis willen zien:

www.jolindasfransehuis.blogspot.nl


Ik ben in de loop van de avond toch, nieuwsgierig dat ik was, mijn werkkamer ingedoken en ben begonnen met het stoeltje te bekleden. Nou, niet alleen begonnen, want dan wil je niet op de tijd letten en gewoon dat stoeltje af hebben voor je naar bed gaat.
Dit is gelukt, al moeten de pootjes nog in de beits gezet worden (eiken).


 
 
   
 
Een geslaagde zondag!


2 opmerkingen:

  1. Ja, het was zeker een geslaagde (maar wel vermoeiende) zondag!
    Ik heb ervan genoten, lekker samen bijgekletst, en ach ja, het commentaar van de mannen, ach, dat is nou eenmaal zo!
    Eigenlijk vinden ze het gewoon leuk, maar dat toegeven.......

    BeantwoordenVerwijderen