maandag 21 november 2011

OLMC Workhsop: Keukenset

Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het workshoppakketje van Helma. Weer iets heel anders om aan tafel onder een felle lamp te zitten te borduren. Ondertussen kun je toch veel van je omgeving mee maken en hoef je jezelf niet in je hobbykamer op te sluiten ivm apparatuur en geluidsoverlast.
 
De techniek was voor vele herkenbaar nog van de oude Handwerklessen op de lagere school. Ik heb dit niet meer mee mogen maken, niet dat ik niet heb geborduurd hoor, maar bij mij waren oude technieken een beetje uit (Sorry dames, zo noemde onze handwerkjuf dat!)
 
Maar het smoggen heb ik wel weer gedaan, omdat dit gewoon leuk was om te doen. Dit was dus een niet al te moeilijk karweitje, al moest je wel even je gedachte erbij houden.
Helma had het heel duidelijk met tekst en foto's uitgelegd, dit maakte het ook gemakkelijker.
 
Op de donderdag dat de OLMC workshop online was heb ik weinig geborduurd, want met een naald en draad in handen zitten, terwijl je de chat mee moet lezen gaat niet lekker, maar na donderdag toch steevast verder gegaan. Wel een uitdaging voor me, want ik dan soms de neiging iets  niet afgemaakt te laten liggen als de avond online is geweest. Nu niet dus!
Gisteravond was het af, maar het was inmiddels te donker voor een mooie foto, vandaar nu pas het berichtje...
 
 
 
De bijbehorende attributen, zoals de garde en deegroller, etc. laat ik even rusten, omdat op dit moment de Sintswap en de Kerst even mijn aandacht vragen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten