dinsdag 6 april 2010

Sneeuwwitje en de 7 Dwergen

Op een van mijn eerste beursbezoeken heb ik al eens een 1:48 huisje gekocht en voor mijn 40ste verjaardag mocht ik van mijn kinderen de 1:48 meubeltjes ontvangen.
 
Nu ben ik al zo lang ik me kan herinneren in de ban geweest van de verschillende sprookjes. Als de poes op zijn achterpoten tegen de deur aan staat denk ik al hoe de laarzen van de Gelaarse kat hem zullen staan. Zo ontstond er ook al snel een idee bij de AH aktie om dwergen te sparen. Zou het niet leuk zijn om het 1:48 huisje in te gaan richten voor mijn dwergen.

 
Nu was dit niet zo gemakkelijk. Hoe kom je aan al die verschillende dwergjes en bijbehorende figuurtjes.
Via vrienden en kennissen wist ik mijn serie compleet te maken, op een na. Deze wist ik gelukkig nog tegen een kleine vergoeding via Marktplaats te bemachtigen.
 
En met het Paasweekend voor de deur had ik gezellig wat te doen. Het huisje uit gestanst, geverfd en via een Excelbestand een tegelvloer en zeil voor de zolder gemaakt. Het dienblad via een schoonzus verkregen.


Het begin is er, nu de omgeving nog met een paar bomen, bloemen en een heus beekje met bruggetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten