maandag 12 juni 2023

Weekendje weg (1)

Afgelopen vrijdag vierden we onze 31e trouwdag en ook had mijn man net zijn laatste werkdag gehad. Na 50 jaar mag hij nu van zijn pensioen gaan genieten.

Ik vond dat dit wel een feestje verdiende, dus boekte ik als verrassing een weekendje weg. Op vrijdag rond de middag zijn we op de fiets gestapt (Den Haag) en zijn op de fiets naar Rotterdam gegaan. 

We boften met het mooie weer, ook de weerverwachtingen waren goed. Onze fietstassen waren gelukkig niet zwaar beladen, want we hoefden alleen maar zomerkleding mee te nemen. Oke, een jas en een fleecevest voor in de avond ging ook voor de zekerheid mee, maar je begrijpt het zeker al, die waren niet nodig geweest.

We fietsen richting Schipluiden, achter Delfland en hier begon het 2e deel van een mooie fietstocht door Midden Delfland. Dit deel tussen Delft en Rotterdam was voor ons niet bekend, maar ik kan zeggen dat het een erg mooi stuk natuurgebied is. We zagen het plaatsje De Zweth langs het water liggen en ter hoogte van Keersluis kwamen wel langs de Delftse Schie te fietsen. 

We fietsten Rotterdam binnen bij de wijk Spaanse polder en vele stoplichten later fietsen we langs Delfshaven richting de Euromast en toen door naar de Erasmusbrug. Rob wist op dat moment nog steeds niet was de eindbestemming zou zijn, dus hij was wel benieuwd wat de vervolgreis zou zijn. 

>> Wordt vervolgd.

1 opmerking:

  1. Hallo Thea, dat is inderdaad een mooie route, ik heb hem ook een aantal keren gefietst. Ik ben benieuwd waar de tocht eindigt.

    Huibrecht

    BeantwoordenVerwijderen