dinsdag 23 oktober 2018

Souveniers uit Sicilie

Tijdens onze vakantie in Sicilie heb ik nog een paar kleine dingetjes voor mezelf gekocht.

Op onze rondreis kwamen we in het bergdorpje Erice, waar een miniatuurwinkel zat. Ik had m tijdens de rondwandeling zelf al even gezien, maar mijn reisgenoten - die inmiddels wisten dat ik miniaturen verkocht - kwamen ook al aangesneld om te melden dat ze een leuk winkeltje voor mij gezien hadden.

Na de rondleiding zijn we natuurlijk teruggelopen om al het moois te bekijken, hier heb ik de 2 konijntjes ook gekocht. Deze zijn voor het Beatrix Potterwinkeltje.

In het dorpje stonden veel winkeltjes ook in het teken van de Kerststal. Ik zal de foto's nog eens in een apart blog beschrijven, want wat heb ik veel verschillende kerststallen gezien, van heel klein tot iets groter. In één winkeltje mocht ik foto's maken, ook omdat ik hier een stalletje voor mijn verzameling had uitgezocht.


Tijdens ons bezoek aan de Etna kocht ik nog het beertje (15mm groot) en het zwarte Kerststalletje.

Een paar tastbare herinneringen aan onze mooie vakantiereis!

2 opmerkingen: