vrijdag 26 januari 2018

Corsetje

Gisteravond was de eerste in de nieuwe serie van online workshops bij het Actieve Poppenhuisforum. Ik lees al een paar jaar met de groep mee, maar het kwam er maar niet van om ook echt actief met de groep mee te kunnen doen.

Met het uitschrijven van de workshop kreeg ik de gelegenheid om voor de deelnemers een pakketje vanuit de webwinkel samen te stellen, zodat iedereen het benodigd kant, band en zijdelint klaar had liggen bij aanvang van de workshop. Alleen het stofje moesten ze zelf uit eigen voorraad halen.

Je zult begrijpen dat ik de afgelopen 2 weken voor veel deelnemers dit pakketje heb mogen klaarmaken. Voor mijzelf moest ik gisteren om 19.15 uur nog gaan winkelen in de shop.... Wel zo gemakkelijk nu ik een winkel aan huis heb, want je doet de deur open en je kunt uitzoeken!

Ik heb 2 stofjes uit eigen voorraad gezocht en met de benodigdheden uit de winkel op mijn hobbykamer achter de laptop gaan zitten, lampje aan, koffie erbij en we konden van start gaan.

Helaas had Facebook op dat moment net een storing, waardoor het een klein half uurjte duurde voor de workshop van start kon gaan.

Een gezellige avond en ik heb ook heerlijk even de rust kunnen vinden om hier mee aan de slag te kunnen gaan, met dit als resultaat!


************************

Wat overigens leuk is om te vermelden dat ik deze workshop 5 jaar geleden zelf ook ontwikkeld heb en zelfs nog een tijdje als workshop aan huis gegegeven heb. Ik moest toen echter met minder mooie materialen werken, omdat ik toen nog niet de eigenaar was van het Onderhuisje. 
Dit was in 2016 ook de reden om het workshoppakketje met dit corsetje tijdelijk uit de voorraad te halen, omdat ik een nieuw format wilde bedenken voor de nieuwe pakketjes.
Dank zij Marja en het Actieve PPHforum kan ik hier weer eens nieuwe ideeën op los laten.

Mijn workshopbeschrijving van dit corsetje is trouwens terug te lezen
in mijn Workshop ABC.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten