zondag 7 april 2013

Beurs Apeldoorn

Gisterochtend rond 9 uur ben ik naar Apeldoorn gereden, na een bakje koffie bij mijn zus Helma, zijn we samen naar de Americahal gegaan. Een lange wachtrij voor de deur, maar omdat Helma al toegangskaarten via internet gekocht had, konden we via de 3e ingang zo doorlopen.

De hal was weer goed verlicht en er was een gezellige drukte. Altijd even de vraag of we linksom of rechtsom gaan lopen, maar inmiddels hebben we toch wel een beetje onze vaste kramen waar we naar toe willen en als we elkaar even uit het oog verliezen, elkaar bij de bekende kramen ook weer terugvinden.

Weer veel inspiratie opgedaan voor het komende jaar, gezellig even bijgepraat met bekenden en wat spulletjes gekocht voor mijn webwinkel. En omdat ik dit jaar in de Kostschool toch wel wat slagen wil maken heb ik bij het rondlopen me ook vooral hierop gericht. Ideeën opgedaan, maten opgemeten en ook wat spulletjes gekocht.

Helaas was ik mijn fototoestel vergeten voor een paar leuke plaatjes bij dit blog, maar dit doe ik dan in het najaar wel weer!

Na toch wel een vermoeiende dag nog even bij mijn ouders in Apeldoorn langs gegaan, die net aan tafel gingen, dus een hapje mee kunnen eten en uiteindelijk nog na een autorit van 1½ uur moe, maar voldaan 's avonds rond 9 uur thuis op de bank neer geploft.

Vandaag mijn spulletjes uitgepakt, foto's gemaakt en de spulletjes in de desbetreffende projectdozen opgeruimd.

Nu nog overzichtje van mijn aankopen:

Voor het maken van diverse artikelen in mijn webwinkel kocht ik verschillende spulletjes, serveerschaaltjes, suedine stofjes, pitriet, mandjes en flowersoft.
Voor mijn verjaardag had ik van mijn ouders geld gekregen om een figuurzaagje te kopen. Deze heb ik gisteren dus met veel plezier gehaald. Ook kocht ik er gelijk 10 zaagjes bij van 0,4 mm. Het kan nog fijner, maar eerst dit maar eens onder de knie krijgen.

Vooruitlopend op het jongensspeelgoed van het Nostalgische Speelgoed-project van de OLMC heb ik een paar auto's gekocht. Mijn zoon kon uren spelen met zijn auto's die hij altijd mooi in een rijtje (file) in zijn kamer had staan. Leuk om deze zelf af te verven.
 
Voor in mijn Kostschool kocht ik voor de Franse lerares een klein serviesje voor op tafel en een workshopje bij Sylvia Lutjeboudel van een toilettafel.
 


Ook voor mijn directrice kamer ging ik alvast wat ideeën op doen.
Tegelijkertijd met het bekijken van de lapjes van het Behouden Huis, die Tineke vorige week nog in Edinburgh gekocht had, vond ik bij haar een paar lapjes voor de gordijnen en het beddengoed, ook heb ik er maar gelijk het behang bij uitgezocht.

En tijdens het zoeken van de lapjes bij het Behouden Huis, kwam ik ook dit lapje nog tegen, welke de zoon van Tineke een tijdje terug in Japan gekocht had, het kan niet mooier met een Japanse kostschoolbewoner toch! Wat ik er van ga maken weet ik nog niet, maar ik vind het wel goed passen in het thema.





4 opmerkingen:


  1. 8 reacties
    Dit venster sluiten Naar reactieformulier gaan

    1 – 8 van 8


    Kitty de Leeuw zei...
    je hebt leuke dingen gekocht

    7 april 2013 17:21



    Kitty de Leeuw zei...
    hoe was het met het servies vergeet te vragen

    7 april 2013 17:22



    Thea zei...
    Kitty,
    We zijn bij Anja geweest om de printjes en de kleur nog een keer door te spreken. Ze gaat binnenkort beginnen en ze laat het weten als het servies voor Helma (6 persoons) en voor mij (8 persoons) klaar is. Ben erg benieuwd hoe het gaat worden.
    Als je nu kijkt bij de foto van Helma van het theeservies, nou, dan denk ik wel dat het goed gaat komen.
    Leuk dat je er even naar vroeg Kitty
    Groetjes, Thea

    7 april 2013 17:56



    Jolinda Koek zei...
    Wat veel aankopen, je hebt goed je best gedaan, haha.
    Ik ben benieuwd hoe het servies gaat worden.

    7 april 2013 18:40



    Ineke zei...
    Je aankopen zien er erg leuk uit Thea! En je kunt ook weer aan de slag voor je webwinkeltje dus ;-)
    Leuk dat jullie servies door Anja gemaakt kan worden!

    7 april 2013 18:53



    Jolande zei...
    Dat zijn mooie aankopen.
    Spannend hoor dat servies, ik ben heel benieuwd hoe het eruit zal komen te zien.

    Groetjes van J.

    7 april 2013 18:55



    Thea zei...
    Het wordt saai met jullie.
    Alle twee een servies........,
    maar je hebt nu ook mooie andere aankopen gedaan zeg, jij kan weer vooruit.

    Groetjes Thea

    7 april 2013 19:29



    Paula zei...
    Toffe dingen, Thea!!

    Groeten van Paula

    7 april 2013 19:38

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thea,
    heel mooie aankopen.
    groetjes
    Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke annkopen Thea, je kunt weer even vooruit,

    groetjes willy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Helma dat je stofjes voor de kostschool hebt gevonden. Ook je andere aankopen zien er geweldig uit. En nou maar afwachten op een blog over jullie servies.
    groetjes, Krin

    BeantwoordenVerwijderen