woensdag 14 juni 2023

Weekendje weg (2)



++++++++++++++++++++++++++++++++++

Deel 2

Onder de Erasmusbrug dronken we een biertje en gingen hierna richting de Waterbus. Rob had inmiddels in de gaten dat we de fiets op de waterbus zouden zetten en keek op het bord en zag dat we richting Dordrecht zouden gaan. Tussen Rotterdam en Dordrecht zijn verschillende haltes, dus hij keek me vragend aan tot waar we mee zouden varen.


Op dat moment heb ik m maar uit 'zijn lijden verlost' en vertelde hem dat we het weekend naar Dordrecht zouden gaan. Oh, gaan we ergens buiten de stad dan overnachten? Hij wist namelijk wel dat ik een B&B gereserveerd had.

Ik vertelde hem dat dit niet de bedoeling was, en ik een B&B midden in de oude stad gereserveerd had. We hoeven aan de overkant dus niet meer te fietsen. Nee, we zouden gewoon het weekend lekker in de stad gaan rondhangen. Je begrijpt dat Rob erg blij reageerde. Beetje wandelen, terrasjes bezoeken. Een invulling van een weekend die erg passend is voor hem.

De fiets werd op de boot gezet, en varend over de Nieuwe Maas en de Noord kwamen we aan bij de Groothoofdspoort in Dordrecht. Vanaf dat punt was het nog een kleine 5 min. fietsen tot aan de B&B aan de Grote Appelsteiger. 

We werden er hartelijk ontvangen door de eigenaar 
en kregen een mooie kamer op de 2e verdieping met uitzicht op de vaart. 

Nadat we gesetteld waren en we een eettentje voor de avond geregeld hadden, 
was het nu eerst tijd voor een biertje. 
Dus gingen we wandelend op zoek naar Cafe De Tijd. 
Dit is een biercafe met meer dan 150 soorten bier. 

Ik had hier voor ons weekend al over gelezen en 
het leek me een leuke plek om samen het weekend in te luiden. 


Na een paar biertjes bezochten we een Bistro op de Wijnstraat voor een hapje eten en hierna zochten we op het Scheffersplein nog een leuk plekje om tot laat in de avond nog van elkaar, van de andere bezoekers en de omgeving te genieten. 

Rond half 11 werd het tijd om terug naar de B&B te gaan! 

>> wordt vervolgd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten