maandag 9 januari 2023

Soms moet je ook eens iets weggooien

De laatste weken ben ik met de verbouwing flink aan het ruimen geweest. Tegelijkertijd kwam mijn Minidoor winkeltje steeds voller te staan met miniaturen, letterbakken, tafereeltjes en allerlei ander spullen die met de miniatuurhobby te maken hebben en overal en nergens opdoken. 

Vandaag vond ik het wel een lekker dagje om hier eens wat meer overzicht in aan te brengen. 

Met stof- en natte doek na de koffie mijn winkeltje in gedoken en heerlijk van alles door mijn handen laten gaan. Ik ben al weer een stuk opgeschoten. Nu alleen nog de letterbak opnieuw inrichten, maar omdat deze nog nat is, laat ik deze maar eerst even drogen. 

Maar vandaag ook afscheid genomen van een oud tafereeltje. De eerste contouren werden al in 2009 gebouwd, maar in 2012 ben ik het om gaan bouwen tot vensterbankhuisje. 



2009

Lang stond het op de plank in mijn hobby kamer, maar toen deze kamer in 2016 omgebouwd werd tot showroom, ging het tafereeltje naar de keuken, boven op de vitrine kast. Ik heb namelijk geen vensterbanken in mijn huis, alleen maar lange ramen en deuren, die reiken tot aan de grond. Natuurlijk wel een drempel, maar met poezen in huis niet geschikt om dingen op te zetten.


2012

En vanwege het ontbreken van vensterbanken is het uiteindelijke doel nooit bereikt. Want wat kan er nu pronken boven op de vitrine kast. Weinig, maar het tafereeltje was wel heel vatbaar voor stof.


2014

Lang heb ik niet moeten denken, eerst wilde ik nog de binnen ruimte er af zagen, en dan aan de muur hangen, maar uiteindelijk besloten om het tafereeltje met de vuilnis mee te doen. 


  

2023

De losse onderdelen natuurlijk in een doosje gestopt om te bewaren, want misschien kan ik er beter een ander tafereel voor bouwen, om toch alle items opnieuw een plekje te kunnen geven. En... met nieuwe ideeën!


1 opmerking:

  1. Hoi Thea, inderdaad. Soms moet het oude plaats maken voor iets nieuws. En echt helemaal weg is het niet. Je kunt de bewaarde onderdeeltjes mooi in andere tafereeltjes verwerken.

    Gezien jouw enorme creativiteit gaat dat zeker weer iets moois worden!

    Huibrecht

    BeantwoordenVerwijderen