donderdag 16 juni 2022

Zomerproject 2022

De Zomer komt eraan, en er liggen nog steeds verschillende projecten op mijn plank te wachten om verder uit te werken. De vraag is alleen, heb ik voor een bepaald project voldoende inspiratie om naast mijn eigen miniatuurwerk ook anderen opnieuw te enthousiasmeren voor een nieuw thema. 

Ook heb ik sinds een jaar met mijn nieuwe baan minder tijd en energie over om met mijn miniatuurhobby bezig te zijn. 

Tegelijkertijd heb ik de laatste 4 jaar veel positieve reacties gekregen op het organiseren van een Zomerproject. Al met al heb ik de afgelopen weken dus veel nagedacht, en toch besloten om dit jaar voor de 5e keer een Zomerproject te gaan organiseren.

In gedachten zijn er veel onderwerpen voorbij gekomen. Ik heb zitten denken aan opnieuw een oud ambacht uit te werken, of evt. een leuk geveltje na te maken of bijvoorbeeld een linnenkast te bouwen en deze in te richten. Ik kon het zo gek niet bedenken, het ene project nog groter dan de ander.

************

En wat gaat het worden?

Een Oud Klaslokaal

Inspiratie foto / deze foto laat niet het eindresultaat zien!

Elke deelnemer aan het Zomerproject kan zelf bepalen hoe groot het klaslokaal gaat worden, of je het als los project gaat maken of je het in een bestaande kijkkamer of poppenhuis uit gaat werken. 

De aankleding van de ruimte is dit jaar een onderdeel waar je zelf aan werkt. Hier kun je dus al voor aanvang van het Zomerproject mee beginnen. 

************

Wat houdt het Zomerproject in?

Tijdens het Zomerproject, welke van 9 juli t/m 26 augustus duurt, gaat het er vooral om, om met elkaar aan de verschillende onderdelen te kunnen gaan werken, zodat het klaslokaal leuk en in stijl ingericht kan gaan worden. 

Tips en trics, bouwtekeningen, give-aways, muur-versieringen en ideeën over het gebruik van bepaalde accessoires zijn inbegrepen en zullen in de weekopdrachten verder uitgewerkt worden. 

Net als vorig jaar krijg je elke week een mail in je mailbox met de benodigde gegevens voor die week.

 Diverse materialen, zoals balsahout, tongspatels, roerlepeltjes, krijtverf en overige materialen zullen ook nu weer in de webwinkel van Minidoor te koop zijn. 

Bij aanmelding krijg je voorafgaand aan het project een lijst met benodigde materialen om mee te kunnen bouwen. Ook worden er weer materiaalpakketten voor de liefhebbers samen gesteld. Let wel op, ik werk waar mogelijk met balsa-hout, dit vind je ook terug in je materiaalpakket.

************

Zin om mee te doen? 

Wat zijn de kosten?

De online deelname is € 10,00. 

Een materiaalpakket met 2 schoolbankjes kun je aanschaffen voor € 35,00 (excl.verz.). Deze kun je naast een online inschrijving er extra bij bestellen. Het hoeft niet, want je mag ook met je eigen materialen aan de slag gaan. 

Wil je meer materiaal voor meerdere schoolbankjes ontvangen? 
Meerkosten hiervoor zijn € 2,25 per stuk.

Je kunt je aanmelden via de webwinkel van Minidoor!

Belangrijk nog om te weten is dat het te bouwen klaslokaal stamt uit de periode begin 20e eeuw.  

Word je al enthousiast? 
Kijk ook eens op Google Afbeeldingen met de vermelding van "oud klaslokaal", 
je ziet hier voldoende inspiratie om mee aan de slag te gaan. 

2 opmerkingen:

  1. Jolinda wat leuk dat je mee gaat doen. Ik ben benieuwd of je het in één van je bestaande huizen gaat verwerken of er een apart kijkkastje van gaat maken. Groet, Thea

    BeantwoordenVerwijderen